× Yleinen keskustelu

Ilmakuplia 3-vuotta vanhassa implantissa

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45741 : tissipimu
Heippa!

Olen ottanut 3-vuotta sitten implantit rintalihaksien päälle. Nyt vasempaan implanttiin on ilmestynyt ilmakupla. Ei ole kivulias tai näy, mutta tuntuu. Kävin muutama viikko sitten hieronnassa ja olen treenannut rintalihaksia, joten voiko syy olla tämä?

Kenelläkään muulla vastaavaa?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45743 : lehtosa
Mistä tiedät että kyseessä on implanttiin muodostunut ilmakupla? Implantit on koheesiogeeliä joka pitää muotonsa puristettaessa, vääntäessä ja kiertäessä. Epäilen että implanttiin mitenkään kehittyisi ilmakupla sisälle. En ainakaan koskaan ole moisesta kuullut. Miten tää oletettu ilmakupla tuntuu rinnassa? Onko mahdollista että kyseessä on (hyvälaatuinen) kasvain tai nesterakkula? Mulla löytyi moisia molemmista rinnoista, tuntuivat pieninä kyhmyinä mutta ovat täysin vaarattomia, ei oo kipeitä tms

53kg/172cm

7.9.2015 pyöreä Natrelle high profile 365cc lihaksen päällä
Plastic Surgery Center, Jyri Hukki
Lähtötilanne 65A --> 65E

Suunnitteilla uusinta leikkaus talvi 2017-2018
Toiveena +500cc implantti

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: tissipimu

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45744 : Catya
Mulla on sama juttu toisessa rinnassa ;/ Tuntuu ja kuulee etenkin treenatessa ylätaljalla ojentajia.
Mulla implantit osittain lihaksen alla, ja kyseinen implantti on hieman "ulompi" (eräs kirurgi totesi että olis lähteny valuu sivulle), ja täs impantissa on paljon ryppyjä mitkä huomaa kumarassa.
Tän takia aloin harkita implanttien laittoa lihasten päälle koska todella inhottavaa ja häiritsee treenausta ku tuntuu "kainalopieruja" kesken treenailun :D ja sit sitä lopettaa sarjat kesken ku en tiiä onko tää nyt ihan normaalia ja pahennanko vaan mun rintoja tällä.. hieman kipuakin on toisinaan

Rintojen suurennus Nagor Impleo HR 330, 4/2014.

12/2017 Nagor HR 460cc, Jaan Troost

158cm/56kg/Alkutilanne 75b

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45746 : tissipimu
Kiitos hyvästä näkökulmasta! Tämä voisi juurikin olla jotain nestekertymää kun sitä painaa niin ns. liikkuu. Ja on siinä rinnan yläosassa implantin päällä lähellä nänniä. Se tuntuu aivan ilmakuplalta tai sellaiselta pehmeältä pahkuralta mikä tyhjenee ilmasta tai nesteestä kun sitä painaa. Nyt yritän saada ultraan ajan, jotta näen mistä on kyse. Mietin myös mahdollista kystaa.

Tässä onkin menty taas unettomia öitä tämän takia.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45749 : Catya
Kerro ihmeessä sitten mitä ultrassa sanottiin!
Mä oon ite ajatellu tän johtuvan vaan rypyistä ja kun implantti on liikkunut ulospäin, mut nyt itekin rupesin miettii tätä asiaa.. mä saan oman ultra ajan vasta marraskuun loppupuolelle joka olis 2-3vk ennen tulevaa leikkausta.
Toivotaan ettei mistään vakavemmasta ole kyse! :)

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45750 : tissipimu
Joo ehdottomasti kerron ja infoilen! :) Mulla nyt ollut pari viikkoa tämä muutos rinnassa.

Miksi muuten olet menossa laittamaan uudet rinnat? Onko sulla muutoin ongelmia ollut? Mulla myös Nagorin implantit itsellä ja otettu. v. 2014.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45754 : Catya
Implantin päällä..Hmm mulla tuntuu ihan tuolla reunassa "kainalossa".
Muuten mulla ei oo ollu ongelmia nykyisten kanssa paitsi nyt tää vaiva ollu ainakin puol vuotta ellei pidempään.

Ensimmäiset kun otin 360cc, tuli serooma jonka vuoksi implantit poistettiin ja 5kk myöhemmin laitettiin nämä 330cc (pelästyin jos ekat oli niin painavat että siks ois tullu komplikaatioita). Noh, oon vihannu näitä siit päiväst lähtien koska koska on liian kapeat omiin rintoihin nähden, josta lopputulos: omat rinnat roikkuu implanttien päällä, ei oo kauniit, sekä että en ole tyytyväinen kokoon.
Siksi uusintaleikkaus :)

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45755 : Catya
Saanko muuten kysyä, että onko sulla ilmaantunu ryppyilyä implantteihin? Kiinostaa koska sul sama merkki kun mulla ja lihaksen päällä, mihin saatan itekin joutua siirtymään, mut ryppyily pelottaa :/ ja tietty mikä sun Alkutilanne oli rinnoissa? Rasvakudoksella taitaa olla vaikutusta siihen miten näkyy :)

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45756 : tissipimu
Eli sulla siis siis lähellä sitä implantin reunaa tuo ns. ilmakupla-tyyppinen efekti. Mulla just siinä implantin päällä. Oon nyt miettinyt paljon eri vaihtoehtoja, mikä se voisi olla. Vaihtoehtoina kaikki oudot nestekertymät, rakkulat ja kystat. Veikkaan että implantti olisi voinut joutua ahtaaseen tilaan esim. treenissä, hieronnassa tms ja siksi sitten lähtenyt kehittämään jotain muutosta.

Tuo serooma on varmasti ollut melkoisen rankka kokemus. Hyvä että se on sulla nyt takanapäin. Sekin ilmeisesti voi tulla vasta jälkikäteen? Mulla ei ole mitään ryppyjä tai muita ollut koskaan, et tosi tasaiset ja pehmeät implantit. Et tää on nyt ihan ensimmäinen juttu mikä on. Rakastan näitä rintoja yli kaiken ja en kestä jos nämä menetän. Miten ne rypyt sulla näkyvät? Tuntuuko niissäkin ns. muhkuroita?

Äsken olin yhteydessä terkkarille ja sain ajan kolmen viikon päähän lääkärille näyttämään rintoja. Leikanneelta klinikalta sanoivat että ensin ultrassa pitäisi käydä ja sitten klinikkaan yhteys.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45757 : tissipimu
Ainiin, ja oma lähtökohta oli rasvaton, ihan pienet A-kupit. Toinen vielä asteen pienempi, että osa rintapoimusta puuttui. Se on juurikin tämä rinta jossa nyt tämä oire on.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45759 : lehtosa
Se voi hyvin olla joku nesterakkula, hyvälaatunen kasvain tms., eikä niillä yleensä oo mitään tekemistä implanttien kanssa :) mulla löytyi ultrassa vasemmasta rinnasta pieni nesterakkula, ja oikeasta rinnasta 2kpl hyvälaatusia kasvaimia joista toinen nyt poistetaan ens viikolla. Mulle lääkäri sanoi, että noi on toooosi yleisiä, yleensä niitä ei huomata eikä poisteta ellei oo haittaa/vaivaa, multa poistetaan se toinen koska se erittää nännin kautta kirkasta nestettä (on siis ihan nännin alapuolella). Pointti siis että ovat tosi yleisiä, eli ei oo mitään tekemistä implanttien kanssa :)

53kg/172cm

Lähtötilanne 65A --> 65E

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45760 : Catya
Tissipimu, kiva kuulla että muuten on vaikuttaneet täydellisiltä sulle! :) Lehtosa osaa kivasti rauhoitella ettei olis hätää, vaikka noi hyvälaatuiset kasvaimet kuulostaa huisin pelottavalta!
Mut en mäkään osaa kuvitella että sulla hätä olis niin suuri, että joutuisit implanteista luopumaan :)
Mulla on todella rumaa ryppyilyä ympäri implanttia kumartuneena eteenpäin, etenkin siis siitä kohtaa missä rutina kuuluu treenatessa, eli ulkosyrjällä. Rintalihaksia jännitettäessä tuntuu inhottavalta juuri sieltä kohtaa..en tiiä olisko pientä kapseloitumista, vai johtuuko siirtymisestä vai rypyistä. Toivottavasti ei oo mitään sen vakavempaa, että uusintaleikkaus onnistuisi!

Joo, serooma saattaa ilmaantua vuodenkin jälkeen joillekkin, mulle tuli pari viikkoa leikkauksesta..oli se kyllä sellasta aikaa ettei enää kiitos uudestaan!
Ja tosiaan lohduttavaa kuulla että a-kupin rinnoilla saa kauniit rinnat vaik laittaa lihaksen päälle :)

Katotaan jos kerkeen ottaa kuvaa rypyistä huomiseen mennessä:). Kyl ne hieman tuntuu koskettaessa seisaaltaankin, etenkin kumarassa

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45771 : Catya
Mä sainkin jo tälle päivälle ultran koska muuten oli täyttä joulukuun loppuun asti. Ultrassa kaikki näytti olevan kunnossa implanttia myöten ja kysyin siitä rutinasta ja mainitsin tissupimun huolesta myös. Lääkäri sanoi että vesirakkulat on todella yleisiä tässä nuoressa iässä ettei tarvitse huolestua :) niitä kuulemma tulee ja menee.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45772 : Catya
Tässä on huonolaatuinen kuva kun oon kumartuneena eteenpäin. Pahimmat rypyt on implantin alareunassa (ei siis liity arpeen millään lailla). Sivuissa ei nyt oikein näkynyt, taitaa olla turvotusta kehossa jonkun verran :)

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45946 : tissipimu
Heippa tytöt!

Kiva kuulla ettei ole mitään vakavaa muillakaan!

Eli sain yleisestä terveyskeskuksesta ajan lääkärille. Vanhempi yleislääkäri tunnusteli rintaa vain patin kohdalta ja totesi implantin luultavasti olevan rikkoutunut. Hän myös varoitteli että minun tulee miettiä menenkö mammoon sillä joutuisin joka tapauksessa leikkaukseen, koska yleisesti kuulemma implantit hajoavat puristusvoimasta. Hän laittoi lähetteet ultraan ja mammoon. Olin aivan paniikissa ja rikki. Mistä saada taas kasaan leikkausrahat yksin asuvana ja tulevana opiskelijana.

Varasin ajan pelkkään ultraan. Sinne kävelin tänään kuuntelemaan tuomiota. Oli elämäni pisimmät minuutit maata siinä pöydällä ultrattavana. Vihdoin ystävällinen hoitaja sitten sanoi, ettei kyllä näe mitään! Eli rintarauhaset kunnossa, samoin implantti! Patti kyllä tuntuu, tai mikä ilmakupla nyt onkaan.

Mitään tuntemuksia tässä rinnassa ei edelleenkään ole. Nyt sitten seurailen tilannetta. Luulen että hieronnassa implantti on ehkä jotenkin vain irronnut seinästä ja muodostanut tuollaisen kuplan? Mutta näillä mennään ja kaikki on hyvin!

Ihan sellainen olo, että olisi saanut toisen mahdollisuuden. Pelkäsin syöpää ja jopa kuolemaa. Olen kamala nykyään stressaamaan kaikenlaista. Uusintaleikkauskin oli todella pelottava mielikuva.

Voimia teille kaikille ja ihanaa joulun odotusta!

P.S Catyan rintojen kaltaisia ryppyjä näkyy etenkin aikuisviihteessä esim. takaapäin otoissa. Todella yleistä! Siinäkin rinnat juuri menevät kumaraan asentoon.

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45949 : anucristina
Moi
Määrä olisin toivonut rintalihaksen päälle koska treenaan kovaa salilla. Mulle doctor kertoi että olen liian hoikka, tulee riplingiä eli jotain aaltoilua, ryppyjä vähintään 2 vuoden päästä jos ei heti. Nyt mulla on siis siksi osittain alla ja koska niistä tuli tosi kauniit oon vakavissani miettinyt että jätänkö rintalihasten treenaamisen suosiolla pois. Onko näin että ne voi siirtyä sivulle tms rankasta rintatreenistä?

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45950 : Catya
Luojan kiitos Tissipimu, kaikki näyttää olevan kunnossa! Sinuna myös seurailisin tilannetta jos joskus menis taas tarkastuttamaan mikä ongelma jos ei lähe itekseen pois :) Ilmeisesti kannattaa jättää rintojen hieronta kokonaan ja ehkä parempi vaan venytellä jumit pois :)

Anucristina, mä tahtoisin tavallaan myös seuraavat rintalihasten päälle ku salitreeni on lähellä sydäntä, mutta ulkonäkö ja valahtamisen + yläosan ryppyilyn ennaltaehkäisyn vuoksi haluan osittain lihaksen alle. Ilmeisesti kova rintalihasten treenaus voi saada implantit liikkumaan sivuille.. oon ite kans harkinnu jospa jättäisi jopa punnerrukset tulevaisuudessa pois ihan vain varmuuden vuoksi :/
Mutta jos ilmaantuu ryppyjä implanttiin, oon ehdottomasti sitä mieltä että mieluummin rinnan alapuolella piilossa, kuin yläosassa mikä on aina näkyvillä, siksikin lihaksen alle sijoitus parempi. Ainakin mun kohdalla.

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45955 : lehtosa

tissipimu kirjoitti: Heippa tytöt!

Kiva kuulla ettei ole mitään vakavaa muillakaan!

Eli sain yleisestä terveyskeskuksesta ajan lääkärille. Vanhempi yleislääkäri tunnusteli rintaa vain patin kohdalta ja totesi implantin luultavasti olevan rikkoutunut. Hän myös varoitteli että minun tulee miettiä menenkö mammoon sillä joutuisin joka tapauksessa leikkaukseen, koska yleisesti kuulemma implantit hajoavat puristusvoimasta. Hän laittoi lähetteet ultraan ja mammoon. Olin aivan paniikissa ja rikki. Mistä saada taas kasaan leikkausrahat yksin asuvana ja tulevana opiskelijana.

Varasin ajan pelkkään ultraan. Sinne kävelin tänään kuuntelemaan tuomiota. Oli elämäni pisimmät minuutit maata siinä pöydällä ultrattavana. Vihdoin ystävällinen hoitaja sitten sanoi, ettei kyllä näe mitään! Eli rintarauhaset kunnossa, samoin implantti! Patti kyllä tuntuu, tai mikä ilmakupla nyt onkaan.

Mitään tuntemuksia tässä rinnassa ei edelleenkään ole. Nyt sitten seurailen tilannetta. Luulen että hieronnassa implantti on ehkä jotenkin vain irronnut seinästä ja muodostanut tuollaisen kuplan? Mutta näillä mennään ja kaikki on hyvin!

Ihan sellainen olo, että olisi saanut toisen mahdollisuuden. Pelkäsin syöpää ja jopa kuolemaa. Olen kamala nykyään stressaamaan kaikenlaista. Uusintaleikkauskin oli todella pelottava mielikuva.

Voimia teille kaikille ja ihanaa joulun odotusta!

P.S Catyan rintojen kaltaisia ryppyjä näkyy etenkin aikuisviihteessä esim. takaapäin otoissa. Todella yleistä! Siinäkin rinnat juuri menevät kumaraan asentoon.

Mikähän ääliö lääkäri sulle on sattunut :angry: implantit ei todellakaan mene rikki pelkällä puristusvoimalla.... Itseasiassa just oli muistaakseni motivascandinavian ig sivuilla kuva, kun joku sälli koittaa rikkoa implanttia puristamalla, venyttämällä ja repimällä.... Ja ei mene rikki. Mä tiedän yhden tapauksen jossa implantti mennyt rikki ja se meni pahoinpitelyn seurauksena, ko. keississä tyttö siis menetti itse tajuntansa ja lähti ambulanssilla sairaalaan. Eivät siis todellakaan rikkoudu järin helposti :pinch:

53kg/172cm

Lähtötilanne 65A --> 65E

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45956 : pulla
Joo, aika erikoista olis jos treenatessa implantti rikkoutuis.. Mutta onneksi sulla tissipimu nyt kaikki hyvin. Voihan olla että tuo paukama häviää ihan ajan kanssa. Mulla oli pitkään suurentuneita imusolmukkeita kainalon alla kyljessä ja nekin katosi sitten ajan mittaan. Tsemppiä! :)

Mäkin oon ihan haltioissani Anucristinan rinnoista! Ihan uskomattomat! :kiss:

Sun kannattaa kyllä heti alustapitäen satsata kunnon liiveihin!
Mun treenejä tämä sijoitustapa ei oo haitannu millään lailla. Eli usko pois, ei oo pompanneet kainaloihin eikä treenaaminen tunnu mitenkään epämukavalta..
Mutta :pinch: : Mä otin paranemisajan todella varoen. Noudatin Askolta saamiani ohjeita kirjaimellisesti eli käytännössä olin ensimmäiset 3-4 kuukautta ilman treenejä. Implanttitaskun ja arpikudoksen paranemiseen menee yllättävän kauan aikaa ja sen täytyy antaa parantua rauhassa tarpeeksi napakaksi. Tarkkaile arpiasi. Kun arpikudoksen väri muuttuu vaaleaksi, se kestää implantin painon.
Lisäksi käytän liivejä edelleen yötä päivää ja tukevia liivejä aina urheillessa. En oo kyllä huomannu rinnoissani mitään muutoksia 2 vuoden aikana. Nykyään treenaan kaikkea ihan niinkuin ennenkin, eikä näitä enää muista varoa.
Niin ja sillä teippailullakin on oma tarkoitus, teippi tukee arpea ja estää niitä leviämästä.

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Liina

Lisää
1 viikko 6 päivää sitten #46028 : ilyena
Mua kanssa ihmetyttää että mikä lääkäri sanoo, että mammografiassa menee implantti rikki :blink: ei vaikuta erityisen asiantuntevalta henkilöltä. Silikoneja voidaan ihan huoletta kuvata, niitä ei edes mitenkään ole mahdollista saada rikottua mammografiassa.

Nagor Impleo 390cc / high profile, lihaksen päälle
12/2016

Sivu luotiin ajassa: 0.898 sekuntia