× Yleinen keskustelu

Helsinki Clinic touko- ja kesäkuiset

Lisää
11 kuukautta 3 viikkoa sitten #44348 : Mko
Laitan tässä nyt kuvan maanantaina leikatuista. Turvotusta on edelleen, mutta liiveistä huomaan että ainakin osa on jo laskenut. Ne alkaa pyöriä päälä. Ihan aavistuksen ovat alkaneet pehemetä myös. Kännykällä en pääse tarpeeksi kauas, joten se ehkä vähän vääristää kuvaa samoin kuin käsien asento. Pyydän miestä kuvaamaan jossain vaiheessa.
Minulla on kivut olleet vain haavoissa ja huomaan edelleen liikkuessa varovani ylävartalon liikuttelua. Huomasin sen vasta kun menin ulos kävelylle, niin olen kävellessä rento kuin rautakanki. Luulen että haavat jäävät sen verran syvälle rinnanaluspoimuun, että rinta painaa niitä ja siitä syntyy kipua. Vaikuttavat kuitenkin ihan siisteiltä muuten. Minulla oli jo lähtökohtaisesti vähän eriparisuutta ja sitähän ei implantilla pysty korjaamaan. En kuitenkaan usko että minussa mikään muukaan on ihan symmetristä, joten se ei kauheasti häiritse. Aika näyttää millaiseksi nuo tuosta muuttuvat pehmetessään.

Hyvän näköiset liivit Elmeri. Oliko vaikea hahmottaa uusi koko? Mun täytyy kanssa ensiviikolla hankkia uudet. En oikein tykkää tästä klinikalta saadusta mallista. Mutta edestä avattavuus on ollut kyllä tarpeen.

28.5.2017
Helsinki Clinic, Janne Jyränki
Motiva ergonomix Demi 390 cc

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pulla

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 kuukautta 3 viikkoa sitten #44352 : Enigma
Mko,
Minkä merkkiset liivit sait klinikalta ja olisiko kuvaa niistä niin että liivit kiinni?
Onko hakas vai vetoketju kiinnitys edestä?
Hyvää toipumista, perässä tullaan :)

Sairaala Siluetti, Jari Viinikainen
Mentor CPG 322 295cc dual plane
04/2014, jäivät liian pieniksi...

06/ 2017 Motiva Ergonomix Full 500cc
dual plane
Jyränki Janne/ Helsinki Clinic

170cm/ 63kg

Lisää
11 kuukautta 3 viikkoa sitten #44353 : Mko
Moikka,
Marena tukiliivit. Voin laittaa kuvia myöhemmin, mutta löytyy googlettamalla. On siis saumattomat ja pitää rinnan varmaan mahdollisimman paikoillaan, joten varmaan ihan tärkeät, mutta ei kovin mukavat. Hakaset edessä.
Tsemppiä Enigma leikkaukseen. Kerro kuulumisia sitten.

28.5.2017
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Enigma

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44358 : Elmeri
Otin sovituskoppiin varmaan 4 erikokoiset liivit, kokeilemalla
löytyi. Nyt tilasin 3 liivit Wish:ltä saa nähdä miten koot menee, ne maksoi n. 4€/kpl. Ei haittaa jos eivät sovi.

Motiva Ergonomix DEMI 425cc.
Lihaksen päälle, lihaskalvon alle.
HC Janne Jyränki 19.5.2017.
168 cm/ 65 kg

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten - 11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44359 : Elmeri
Enigma... tällaiset liivit saa klinikalta.Edestä kiinnitys

168 cm/ 65 kg
Viimeksi muokattu: 11 kuukautta 2 viikkoa sitten : Elmeri.

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44370 : Enigma
Helsinki Clinikalla leikatut,
Millaiset jälkihoito-ohjeet saitte; ompeleleet, kauanko tukiliivien pito jne?

Sairaala Siluetti, Jari Viinikainen
Mentor CPG 322 295cc dual plane
04/2014, jäivät liian pieniksi...

06/ 2017 Motiva Ergonomix Full 500cc
dual plane
Jyränki Janne/ Helsinki Clinic

170cm/ 63kg

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44373 : Mko
Ohjeet tuli sähköpostilla ja on aika kattavat. Saat ne viimeistään viikkoa ennen. Liian yksityiskohtaiset että niitä jaksasi tänne kirjoittaa. Maltillista oleilua haavakontrolliin asti, joka on puolitoista viikkoa leikkauksesta. Kun kysyin kirurgilta nostelemisista, hän sanoi ettei leikkaus invalidiksi tee. Olen siis elänyt melko normaalia elämää ilman liikuntaa tietty. Olen tehnyt ruokaa ja tyhjentänyt tiskikonetta ym pientä kotipuhdetta.
Haavateipit vaihdetaan jatkossa noin viikon välein. Teippailua suositellaan jatkettavaksi vielä kolmen kuukauden ajan. Sen jälkeen voi käyttää arpiin tarkoitettua voidetta.
Nukkumista selällään suositellaan kahden viikon ajan.
Ohjeet varmaan tarkentuu haavakontrollin jälkeen, koska paraneminen lienee myös kovin yksilöllistä. Muistelen että liikkumisen saa aloittaa hiljalleen noin kuukauden kuluttua.
Käsien liikerata on ihan normaali nyt viisi päivää leikkauksen jälkeen.

28.5.2017

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44434 : Mko
Hei,

Aamut ovat olleet todella vaikeita. Olen pelännyt liivien riisumista, koska joka aamu tulos on ollut pienempi. Nyt lienee ollaan siinä tilaneteessa, että ne ei voi enää tästä kutistua.
Itku tuli aamulla. Mun rintojen ympärysmitta kasvoi vaivaiset kaksi sentiiä. Huomaan rinnan kasvaneen leveydessä ja korkeudessa mutta ei ulottuvuudessa. Jos olisi tiennyt että tulos on näin minimaalinen, en olisi lähtenyt koko leikkaukseen. Ts. Impalntit ovat hukkuneet omiin nahkoihin ja tätä pelkoa korostin kirurgille vielä leikkauspäivänä.
Uusintaleikkaukseen ei ole varaa varmaan vuosiin, eikä sitä nyt heti leikkauksen jälkeen haluaisi uudelleen leikattavaksi muutenkaan.
Onkohan mulla ketään kohtalotoveria täällä joka olis kokenu saman?
Tuleviin leikkauksiin menevilleanoisin; tarkistakaa tarkoin että käsitys kirurgin kanssa on yhteneväinen.

28.5.2017

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44446 : Irene
Oon sivusta seurannut sun tarinaani ja yksi asia on jäänyt ihmetyttämään: miksi sulle valittiin malliksi demi eli enemmän matala malli eikä high:ta tulee enemmän ulottuvuutta? Siis jos nimenomaan tuota pelkoasi kirralle korostit? Millä perusteli demin?

Demi= suunnilleen sama kuin moderate esim Natrellellella valittiin mm mulle, kun pelkäsin juurikin liian isoa kokoa kuin ruttoa, ja toi oli minimileveys millä saatiin luonnollinen rintojen väli. Toi oli siis mun kroppaan minimikoko implantille, samalla leveydellä korkeammalla profiililla olisi tullut lisää kokoa ja ulottuvuutta ja sitä juuri pelkäsin. Siksi näin mulla.

Toisaalta jos haluaa nähdä pilvestä aurinkoisen reunan, vaihto isompiin= korkeampiin tulisi olemaan tosi helppo, jos nyt on jo raivattu sopivan kokoinen tasku leveydessä. Sinne on helppo sujauttaa korkeammat implantit, erityisesti jos ei nahat kiristä, eli itse leikkaus ja toipumisajat ym tulisivat olemaan tosi simppelit:)

Mutta harmi jos nyt jo tuntuu ettei tulos miellytä:(

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mko

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44448 : Mko
Kiitos Irene viestistä.

Menen tänään ensimmäiseen kontrolliin ja ajattelen kysellä asiasta lisää, vaikkei se nyt enää autakaan.
Olet tismalleen oikeassa, että profiilin valinnassa mentiin pahasti metsään. Olisi pitänyt valita joko korkeampi profiili tai kokonaa toisentyyppinen implantti matrix tai muu kiinteämmin muotonsa pitävä.
Oikeastaan ainoa asia jota kirurgille nimenomaan korostin on että haluan muodon tasapainottuvan ja rintaan pyöreyttä erityisesti yläosaan, koska painopiste oli valmiiksi enemmän alhaalla. Lopputulos on nyt se, että tilanne oikeastaan korostui entisestään. Ja pelkäämpä että lähiviikkojen aikaan tilanne pahenee, koska leikkauksesta ei ole vielä edes kahta viikkoa.
Kiitos ymmärryksestä. Jospa joskus olisi varaa siihen uusintaan.

28.5.2017
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Irene

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44449 : Elmeri
Voi harmi, ettei tullut toivottua tulosta. Itselläni kuin oli olematon lähtötilanne, nyt ainakin vielä näyttää hyvältä. Lähtötilanne oli 86 cm ja nyt on 103 cm, eli 17 cm on tullut lisää leikkauksen jälkeen.
Toivottavasti ne jotenkin näyttää paremmalta kun aikaa kuluu.

168 cm/ 65 kg

Lisää
11 kuukautta 2 viikkoa sitten #44450 : Mko
Heinoa kuulla Elmeri että sulla on mennyt kaikki hyvin. Olen iloinen sun puolesta. Ja varmaan lopulta myös itseni. Kunhan aikaa vielä kuluu, niin toivon että silmä tottuu. On mulla ainakin nyt rinnat.
Sen haluan tähän vielä laittaa, että vaikka marmatankin, niin kyllä kirurgi on tehnyt hyvää ja huolellista jälkeä. Sitä ei käy kiistäminen. Joten lämpimästi voin sen puoleen häntä suositella. Kannattaa vaan varmistaa oma toive tarkasti, ja tämä koskee varmasti ihan kaikkia kirurgeja. Jos joskus jatkossa menen uudelleen leikattavaksi niin luultavasti hakeudun samalle kirurgille. Nyt ymmärrämme ehkä paremmin toisiamme. Saattaahan olla että mun rintojen rakenne on se mitä se on ja vaikuttaa lopputulokseen.

28.5.2017

Lisää
11 kuukautta 1 viikko sitten #44483 : Mammi
En taida osata käyttää tätä, sillä en onnistu jatkamaan viestiketjua :)

Olen itse menossa 4.8. Helsinki Clinicille. Haluaisin kuulla millainen vointi oli leikkauksen jälkeen ja kuinka pian pääsi lähtemään kotiin? Kuin kauan siteet olivat paikallaan ja irtosivatko helposti?

Kuinka pian voi palata töihin? Itse teen kevyttä toimistotyötä. Entäs kuinka nopeasti uskaltaa mennä salille tekemään kevyttä jalkajumppaa?

Ollut kiva lukea kokemuksianne, ainakin toistaiseksi jännitys hieman helpottanu :)

Helsinki Clinic 4.8. laitettu pyöreät Mentor Moderate profile+ 250cc lihaksen päälle.

Lisää
11 kuukautta 1 viikko sitten #44485 : Elmeri
Minä olin leikkauspöydällä aamulla 9.30 ja lähdin kotiin kello 14. Todella hyvä olo leikkauksen jälkeen. Minulla matkaa kotiin n. 100 km. Käytiin matkalla kahvilla kun oli niin kova nälkä. Siteet otetaan seuraava päivänä pois ja irtoaa kyllä helposti. Itse olin 2 viikkoa kotona ja teen myös toimistotyötä. Kävin kyllä jo kaupassa ensimmäisellä viikolla sekä tein pieniä kotihommia. Särkylääkettä meni aluksi, mutta ei kauaa. Ainoa missä on ollut ongelmia on liivien kanssa, sielä sain liian pienet liivit ja nyt on täytynyt käydä ostama parit uudet. Tsemppiä leikkaukseen, hyvin se menee.

168 cm/ 65 kg
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mammi

Lisää
11 kuukautta 1 viikko sitten #44486 : Mko
Moikka Mammi,

Minulla on erittäin hyvä kokemus nukutuksesta. Valot pois ja sit herätys valot päälle. Olo oli aivan yhtä hyvä heti leikkauksen jälkeen kuin ennen leikkausta. Hieman paleli, mutta antoivat lämpöpeiton joten se helpotti nopeasti. Hoitajat todella mukavia ja sain juotavaa ja kipulääkettä heti. Auttoivat vessaan ja pukemaan. Minut leikattiin yhdeksän maissa ja kotiutettiin kahden aikoihin tai vähän jälkeen. Leikkaus kesti noin puolitoista tuntia. Kotona olikin jo kamala nälkä ja ruoka pysyi ongelmitta sisällä.
Kuutisen tuntia pitää olla syömättä ja juomatta enne leikkausta. Joten riippuu mihin aikaan sinut leikataan, niin kannattaa vaikka yöllä syödä jotain. Näin tein itse ja uskon että siitä oli minulle hyötyä. Jos olen kauan syömättä se saattaa laukaista migreenin ja sitten on todella huono olo.

Siteet sai purkaa seuraavana päivänä ja mennä suihkuun. Ne lähti irti helposti. Kannattaa siis kuivana ottaa pois. Teipit jotka on leikkaushaavan päällä jätetään haavakontrolliin asti paikoilleen. Joka on siis seuraavalla viikolla.

Hyvissä käsissä olet siellä.

Minulla on nyt kaksi viikkoa leikkauksesta ja olen ollut aika iisisti. Kotihommia tein kyllä heti kotiin tultua. Ruoan lämmittämistä, tiski/pyykkikoneen tyhjennystä jne. Eilen kävin ensimmäsien kerran itse kaupassa ja se oli vähän liikaa. Tänään mies haki loput. Eli kevyttä kauppakassia saa kuulemma kantaa, mut tuntemuksien mukaan.
Kävellyt olen suht rauhallisesti, koska hypähtelyä pitää välttää. Minulle ei pahemmin rajoituksia tullut haavakontrollissa. Lääkäri käski tehdä asioita tuntemusten mukaan. Toki varsinaista treenikieltoa kuutisen viikkoa.
Työni on kevyttä toimistotyötä ja asiakaspalvelua, joten kaksi viikkoa olen ollut poissa töistä.
Haavat minulla hieman kiukuttelee, mutta muuten tuntuu että paraneminen edistyy hyvin.

Iloista odotusta.

28.5.2017

Lisää
11 kuukautta 1 viikko sitten #44487 : Mammi

Elmeri kirjoitti: Minä olin leikkauspöydällä aamulla 9.30 ja lähdin kotiin kello 14. Todella hyvä olo leikkauksen jälkeen. Minulla matkaa kotiin n. 100 km. Käytiin matkalla kahvilla kun oli niin kova nälkä. Siteet otetaan seuraava päivänä pois ja irtoaa kyllä helposti. Itse olin 2 viikkoa kotona ja teen myös toimistotyötä. Kävin kyllä jo kaupassa ensimmäisellä viikolla sekä tein pieniä kotihommia. Särkylääkettä meni aluksi, mutta ei kauaa. Ainoa missä on ollut ongelmia on liivien kanssa, sielä sain liian pienet liivit ja nyt on täytynyt käydä ostama parit uudet. Tsemppiä leikkaukseen, hyvin se menee.

Kiitos nopeasta vastauksesta! Odottelitko kauan leikkaukseen pääsyä klinikalla vai menikö kaikki joutuisasti siellä aamulla? Itselleni ei vielä ole tullut laskua eikä leikkausaikaa, mutta varmaan lähipäivinä tulee. Pystyitkö hyvin kantaan kauppakassia noinkin äkkiä leikkauksen jälkeen? Jostain keskustelusta luin, että ei saisi nostella mitään raskasta ekoina viikkoina.

Helsinki Clinic 4.8. laitettu pyöreät Mentor Moderate profile+ 250cc lihaksen päälle.

Lisää
11 kuukautta 1 viikko sitten #44488 : Mammi
Kiitos Mko kattavasta viestistäsi ja hyvistä vinkeistä! Nämä kyllä kummasti vie jännitystä pois ja lasken jo viikkoja leikkaukseen. Saa nähdä muuttuuko se peloksi kun päivämäärä lähenee :)

Ostitko muuten liivejä klinikalta? Mikäli ostit niin saitko itse valita millaiset/värin?

Ovatko rinnat muuttuneet paljon kahden viikon aikana? Joko ovat alkaneet asettumaan aloilleen?

Lisää
11 kuukautta 1 viikko sitten #44491 : Elmeri
Lepäilen siinä sängyllä tunnin verran ennen leikkausta ja luin kirjaa. Kauppaostokset jotka normaalisti menee yhteen kassiin, pakkasin 3 kassiin, näin niistä ei tullut painavia. Mitään painavaa ei kyllä saa nostaa/kantaa. Edelleenkään 3 viikon jälkeen en suostu nostamaan/kantamaan mitään painavaa, mies saa toimia kantajana. Eikä ole vielä tarvinnut imuriin koskea (lääkärin määräys) ja mies jo kyselee kauan kestää mun imurointivapaa ja nurmikonleikkuu vapaa... no ehkä vielä pari viikkoa vedätän :)

168 cm/ 65 kg

Lisää
11 kuukautta 1 viikko sitten #44492 : Mko
Pieni jännitys kuuluu toki asiaan, mutta pelättävää ei ole.

Ostin liivit sieltä. Ne on mustat kompressioliivit. Parasta että ne on edestä avattavat. Itseasissa käytän niitä varmaan jatkossa yöliiveinä,

Rinnat ovat kutistuneet, mulla oli niin jäätävä turvotus että todella paljon kutistuivat jo viikossa. Nyt ovat myös jo pehmenneet jonkin verran. Tuntuu että pientä muutosta tapahtuu päivitääin.

Elmeri älä kerto tätä teillä kotona mut mä imuroin, jopa luuttusin lattiaa. Ei ollut mitään ongelmaa sen suhteen. Imuri kulkee kevyesti, en nyt pahasti konttaillut sohvien tms alta. Kantaminen jää kans tosiaan miehelle kun se ei nyt tuntunut hyvältä.

Mammi mitä sulle laitetaan?

28.5.2017
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Elmeri

Lisää
11 kuukautta 1 viikko sitten #44499 : Mammi
Heh :) Näköjään toipuminen on melko erilaista. Itseäni vähän jännittää, sillä olen jo keskiviikkona menossa töihin näillä näkymin kun perjantaina leikataan. Työ on kyllä rauhallista istumatyötä, työmatka on vain 10min kävelyä mikä tietysti voi rasittaa.

Miten teillä on lähtenyt uusi elämä rintojen kanssa käyntiin? Tuntvatko siltä että kuuluvat kroppaan? Itseäni vähän jännittää tuntuvatko heti omilta, vaikka olen miettinyt tätä vuosia.

Minulle on suunnitteilla pyöreät Mentor Moderate profile+ 200cc / 250cc tai anatomiset Sebbin SM 280cc lihaksen päälle. Onkohan täällä ketään kellä olisi samaa koko luokkaa? Olen itse 152cm / 55kg.
Koitin lisätä näitä tietoja itselleni mutta jostain syystä en onnistu.

Sivu luotiin ajassa: 0.811 sekuntia