× Yleinen keskustelu

Implanttien vaikutus yläkropan treeniin

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42291 : bansku
Olen alustavasti varannut ajan leikkaukseen tammikuussa.

Melkein eniten huolettaa rintaimplanttien vaikutus treeniin. Jotenkin sen väh. 3kk treenikiellon varmaan kestää, mutta mites sen jälkeen? Implantit tulossa ainakin osittain lihaksen alle, koska rasvaa niin vähän ja rintalihasta löytyy.

Millaisia kokemuksia teillä on? Voiko esim. penkata normaalisti?? :D

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42293 : Magictrick
Tämä kiinnostaa& huolettaa muakin.. En siis omaa vielä kokemusta, mutta palo punttien ääreen on kova. Onnistuukohan treeni normaalisti tuon 3kk:n jälkeen? Mulle tulee lihaksen päälle, koska rintalihas paljastui ultratessa melkein tuplaten paksummaksi mitä suositus alle laittaessa ja omaa kudosta onneksi löytyy, niin tämä oli selvää tapauksessani. Tiedätkö bansku kuinka paksu rintalihaksesi on? Missä sut leikataan? Suomessa? Kerroithan harrastuksestasi kirurgille?

2.1-17 benelli kohotus 440cc mentor anatominen lihaksen päälle. Lähtötilanne 4 imetetty 75-80 C.

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42294 : Nooruli

bansku kirjoitti: Olen alustavasti varannut ajan leikkaukseen tammikuussa.

Melkein eniten huolettaa rintaimplanttien vaikutus treeniin. Jotenkin sen väh. 3kk treenikiellon varmaan kestää, mutta mites sen jälkeen? Implantit tulossa ainakin osittain lihaksen alle, koska rasvaa niin vähän ja rintalihasta löytyy.

Millaisia kokemuksia teillä on? Voiko esim. penkata normaalisti?? :D

Ensimmäisten implanttien laiton jälkeen aloin penkata kuukausi laitosta. Meniköhän siinä kuukauden päivät aloittamisesta, että pääsin entisiin rautoihin takaisin ja siitä sitten ylöspäin. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi ollut järkevää aloitella reeniä vähän maltillisemmin. Ei onneksi mennyt mitään rikki ja implantit kiinnittyivät normaalisti. Ja ohje minulla oli, että kuukausi leikkauksesta saa reenata kunhan ei satu, ja ei sattunut.

Nyt toisen leikkauksen yhteydessä sain ohjeen, että viiden viikon jälkeen voi aloitella rintareenit kivun sallimissa rajoissa.

Penkata voi ihan normaalisti, mutta jos implantit ovat kovin suuret, saattaa esim. penkkipaidan ja slinkkarin käyttö olla mahdotonta, koska kaikki paine tulee juuri implantin päälle. Slinkkarilla sain edellisillä 390cc palloilla tehtyä ilman ongelmia, toivottavasti myös näillä 610cc:lla. Ja minulle on kummallakin kerralla laitettu lihaksen päälle, koska lihas on sen verran iso ettei alle voinut laittaa. Jos olisin välttämättä halunnut lihaksen alle, olisi ainoa vaihtoehto ollut lopettaa reenaaminen kokonaan ja odottaa useita vuosia että rintalihas surkastuu - eikä enää reenata rintaa.

Vielä täytyy jokunen viikko odotella että pääsee edes hiluja heiluttelemaan. Ja kyllähän se päätä syö. :S

4.7.2016: Nagor Impleo 390cc lihaksen päällä, Jyri Kullamaa Fin-Est

10.11.2016: Polytech high profile 610cc lihaksen päällä, Jaan Troost Diamond Clinic
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Magictrick

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten - 2 vuotta 3 viikkoa sitten #42300 : bansku
Suomessa leikataan. En tiedä lihaksen paksuutta (tai voi olla etten muista mitä kirurgi sanoi :D ) mutta kuulemma normaalia paksumpi. Omaa rasvaa on alle 0,5cm, joten implantti tulisi puoliksi/kokonaan lihaksen alle. Kerroin, että treenaan mutta puhuttiin ettei mulla siis esim. mitään kisahaaveita ole. Mutta silti treenaaminen on kuitenkin iso osa elämää ja nyt se on tässä tosissaan alkanut mietityttää. Ja Nooruli tuossa vastasi, että implantin ollessa sitten lihaksen alla pitäisi odottaa että lihas surkastuu ja lopettaa rintatreeni kokonaan :S Apua... Tästä ei kyllä ollut konsultaatiossa mitään puhetta. Tosin mun rintalihakset ei niin isot ole, mutta silti - onkohan mullakin toi riskinä?
Viimeksi muokattu: 2 vuotta 3 viikkoa sitten : bansku.

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42303 : Irene
Bansku, mitkä implantit sulle tulee? Sekin vaikuttaa tähän asiaan...

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42311 : bansku
Mentorin anatominen ja koko suunnilleen 290cc vai miten se nyt ilmaistaan :D

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42315 : Nooruli
Varmasti sekin vaikuttaa, että ihmiset treenaa ja "treenaa". Mitenkään nyt sinua tarkoittamatta väitän, että valtaosa näistä jotka kuuluttavat harrastavansa salilla käyntiä tai herranjestas jopa bikini fitnesstä, eivät ihan oikeasti reenaa. Kun rintareeni tarkoittaa max 50kg:lla heiluttelua, ei se uskoakseni estä lihaksen alle laittamista, varsinkin jos kyseessä on anatominen implantti. Varmasti monella bikini fitness typyllä on osittain lihaksen alla implantti, mutta totuus nyt on se, ettei ko. lajilla ole oikean reenaamisen kanssa mitään tekemistä eikä siinä sarjassa edes saa olla rintalihasta.

4.7.2016: Nagor Impleo 390cc lihaksen päällä, Jyri Kullamaa Fin-Est

10.11.2016: Polytech high profile 610cc lihaksen päällä, Jaan Troost Diamond Clinic

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42318 : Magictrick

bansku kirjoitti: Mentorin anatominen ja koko suunnilleen 290cc vai miten se nyt ilmaistaan :D

Et Bansku halua kertoa kuka leikkaa? Ettei vaan oltais menossa samaan paikkaan? :) Jos näin on, niin luottaisin kirurgin arvioon ja rintalihaksen mittaukseen ultralla. En usko, että laitettais liian ison lihaksen alle..
Ehkä asiasta kannattaa jutella uudestaan kirurgin kanssa ja varmaan halutessasi saat sen myös päälle :)

2.1-17 benelli kohotus 440cc mentor anatominen lihaksen päälle. Lähtötilanne 4 imetetty 75-80 C.

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42320 : bansku
Heh joo en koe tai kuuluta harrastavani bikini fitnestä. Tarkoitan että treenaan 4-5 kertaa viikossa, toiminnallista plus suht isoilla painoilla, eli en istuskele lukemassa lehtiä spinningpyörässä :D Eli uusilla tisseillä tulee todennäköisesti olemaan jotain vaikutusta, toki toivon sen olevan mahdollisimman pientä. Haluan implantit lihaksen alle siis ihan ulkonäöllisistä syistä ja samaa mieltä oli myös kirurgi. Mutta hyvä jos mun kohdalla lihaksen alle laitto ei aiheuttaisi mitään tietyn lihasryhmän treenaamisen loppua. Olishan kirurgi sen toivottavasti maininnut :)

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Motiva 510 Dual Plane, 2018 (toinen kierros)
Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42328 : Liina
Mulla on kokonaan lihaksen alla ja kyllä on vaikuttanu, vaikka en ees treenaa. Jotkut jutut on vaan paljon hankalampi tehdä - avata hillopurkki, jynssätä pöytää puhtaaksi jne. Ei siis satu, mutta toisinaan tuntuma on vähän.. emmä tiä.. epäluonnollinen.

Sit pitää myös muistaa se, että jos se implantti on siellä lihaksen alla, niin se liikkuu sen lihaksen mukana ja se ei kyl sit oo luonnollista ja huomaamatonta nähnykään :D

290 on kyllä sen verran pieni, että ei ehkä paljoa vaikuta, varsinkii ku on anatominen.

28.6. 2018 Nord Esthetic, Liettua, Motivan 510 osittain lihaksen alle.
24.9. 2015? Proforma clinic, Örjan Gribbe, Mentor High Profile 425cc lihaksen alle.
Lähtökohta nuupahtanut imetetty pieni B 160cm/59kg

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42332 : bansku
Okei, niin siinä on arjessakin tietysti tollasia juttuja. Toisaalta en usko että nuo tuntemukset kauheesti mua haittaa, jos ei ole siis kipuja.

Oiskohan jossain jotain videomateriaalia siitä, miten silarit sitten liikkuu kun tekee jotain? Kuulostaa hassulta, mutta siis kun en oo nänhyt niin olisi kyllä kiva nähdä ennen kuin itselleni ne sitten otan :D

Nyt tuli mieleen, että muistan joskus varmaan 15v sitten (silloin jo operaatiota pohdiskelin teininä) nähneeni videopätkän Christina Aguilerasta, jota kuvattiin yläviistosta, päällä avonainen toppi ja hän laittoi kynän korkin kiinni painamalla käsin kynää molemmista päistä. Siinä näki, että implantit liikahti tosi selkeinä palloina edes takaisin ihon alla. Jännä, että tällainenkin jäänyt niin kirkkaana mieleen, mutta tosissaan silloin jo olisin halunnut isommat tissit :D

Lisää
2 vuotta 3 viikkoa sitten #42333 : Santiago
Youtubesta löytyy esim. haulla animation deformity. Tässä yksi video.

33-v, 156 cm, 53 kg
Motiva Ergonomix demi 320cc lihaskalvon alle 9.6.2016
Siim Simmo, Karhupuiston plastiikkakirurgia
Ennen/jälkeen@RealSelf
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pulla

Lisää
2 vuotta 2 viikkoa sitten #42334 : pulla
Kannan korteni kekoon ja kerron omista tuntemuksista..
Mulla osittain lihaksen alla 550-implantit ja pakko sanoo, että valehtelisin, jos sanoisin, ettei implantit oo muuttaneet mitenkään mun treenaamista.
Ennen ei tarttenut miettiä senkummemmin urheilulajeja ja melkein laji kuin laji kävi. Ennen implantteja olin lähes rinnaton ja pystyin periaatteessa olemaan koko ajan ilman minkäänlaisia liivejä. Mitä kookkaammat implantit, sitä tärkeämpää kuitenkin on hyvä tuki. Tällä hetkellä käytän liivejä siis yötä päivää.
Juoksen, pelaan salibandya ja käyn salilla kovimman tukitason omaavat urheiluliivit päällä. Ilman liivejä pitkänmatkan uintikin on yhtä tuskaa, joten uimaharrastus on jäänyt vähemmälle, koska en viitti uimahalliin urheiluliivit päällä mennä :pinch: Toki lasten kanssa silloin tällöin käydään pulahtamassa altaalla ja kesällä uin liivit päällä järvessä. Sukeltaessakin puen märkäpuvun alle liivit tiukimmilleen. Ja ei kun menox!:) Pitkänmatkan juoksu on yksi rakkaimmista harrastuksistani ja siihen implantit ei onneksi ole vaikuttaneet mitenkään.
Mulla takana 3 perättäistä leikkausta, joten paranemisjaksotkin pitempiä. Aussa tuntui, ettei rintalihaksissa yksinkertaisesti ollut voimaa ja sen takia ei huvittanut tehdä mitään yläkroppaan kohdistuvia liikkeitä. Leivän leikkaaminenkin oli pitkään omituisen voimaa vaativaa puuhaa. Onneksi tämä oli väliaikaista ja pikkuhiljaa, omia tuntemuksia kuunnellen aloitin säännöllisen kuntoharjoittelun pienillä punteilla kilo kerrallaan. Nyt kun viimeisestä leikkauksesta on yli 9kk, pystyn jo tekemään lähes kaikkee ilman ylimääräisiä tuntemuksia. Voisin sanoa, että melkein vuosi omalla kohdallani menee, ennenkuin lihasvoima on ennallaan/ sillä tasolla, mitä se ennen leikkauksia oli. Vielä en siis uskalla kokeilla maksimipainoa paljonko penkistä nousee, enkä ehkä näillä rinnoilla entisiin lukuihin enää yritäkään. Ensimmäisen puolimaratonin juoksin lähes entiseen aikaan syyskuussa ja ai että se fiilis!!! :)
Tällä hetkellä mulle riittää monipuolinen eri lihasryhmiä kuormittava liikunta. Toisinsanoen teen tuntemusten mukaan kaikkea, mikä ei tunnu pahalta.
Ja sit vielä yks juttu, jonka oon huomannut omalla kohdallani. Mulla aiemmat implantit natrellen anatomiset (eli kovemmat) ja lihaksen työskentely tuntui kovan implantin päällä paljon epämukavammalta. Lihas ikäänkuin muljahteli kovan alustan päällä. Pehmeä implantti joustaa lihaksen alla enemmän ja antaa lihakselle "tilaa" liikkua. Tämän huomaa varsinkin liikkuessa, mutta myös ihan arjessa.

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LiisaTu

Lisää
2 vuotta 2 viikkoa sitten #42346 : bansku
Kiitos! Tää selvensi :) Osa noista näyttää ihan luonnolliselta, osa taas ehkä hieman oudolta. Mutta kai se sitten menee vähän jokerilla, että miltä itsellä toi rintalihasten liikuttelu tulee näyttämään...

Lisää
2 vuotta 2 viikkoa sitten #42347 : bansku
Mulla taitaa mennä nää vastaukset mihin sattuu kun vasta harjottelen tän sivuston käyttöä, hahah :D
Mulle suunnitellut implantit on tosissaan vissiin suht' pienet, mutta kaipa nekin siellä lihaksen alla sitten kuitenkin vähän häiritsee liikkumista... Olen vaan niiiiiin kauan halunnut ne hommata, että tuntuu kyllä nyt siltä, että häiritkööt pikkasen, kunhan ei tartte liikkumista lopettaa.
Onko sulla sitten tullut jotain ongelmia, kun olet ollut kolmessa leikkauksessa vai halusitko isontaa aiempia tms.? Nyt kun olen lueskellut lisää ihmisten kokemuksia, oon huomannut, että usein on tullut valittua liian pienet implantit ja heti tekee mieli vaihtaa isompiin. Eli siitä on nyt tullut mulle yksi pohdinnan aihe lisää :S

Lisää
2 vuotta 2 viikkoa sitten #42348 : pulla

bansku kirjoitti: Mulla taitaa mennä nää vastaukset mihin sattuu kun vasta harjottelen tän sivuston käyttöä, hahah :D
Mulle suunnitellut implantit on tosissaan vissiin suht' pienet, mutta kaipa nekin siellä lihaksen alla sitten kuitenkin vähän häiritsee liikkumista... Olen vaan niiiiiin kauan halunnut ne hommata, että tuntuu kyllä nyt siltä, että häiritkööt pikkasen, kunhan ei tartte liikkumista lopettaa.
Onko sulla sitten tullut jotain ongelmia, kun olet ollut kolmessa leikkauksessa vai halusitko isontaa aiempia tms.? Nyt kun olen lueskellut lisää ihmisten kokemuksia, oon huomannut, että usein on tullut valittua liian pienet implantit ja heti tekee mieli vaihtaa isompiin. Eli siitä on nyt tullut mulle yksi pohdinnan aihe lisää :S

Joo, ei sun tartte implanttien takia liikkumista lopettaa :lol: Ja tiedän tunteen kun haluaa rinnat..:)
Syy mun leikkauksiin oli odottamattomat ongelmat, jotka toistui, vaikka implantit vaihdettiin uusiin. Mutta eipä niistä sen enempää.. Koin ainoaksi vaihtoehdoksi vaihtaa implanttimerkkiä aivan toisenlaiseen implanttityyppiin. Kokoa halusin samalla pikkasen lisää, lähinnä siksi, että sain rintojen väliä pienemmäksi. Ja myös se tuntuma anatomisissa oli häiritsevä.

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015

Lisää
2 vuotta 2 viikkoa sitten #42355 : Irene
Bansku, kuten huomaat niin ihmisillä on erilaisia kokemuksia joten etukäteen et voi ennustaa varmaksi miten vaikuttavat treeneihin jos ovat lihaksen alla (suurimmalla osalla on osittain, siksi alla yleensä tarkoittaaa samaa kuin osittain). Oliko sulla siis tarkoitus laittaa osittain alle?

En usko että kellään, jolla on osittain (saati kokonaan!) lihaksen alla implantit, ne eivät liikkuisi kun rintalihaksia liikutelee. Itselläni tuo liikkuminen ei haittaa mitenkään, tunnen sen kyllä muttei se ole mitenkään epämukavaa tms, mutta alasti katsoen näkymä on kyllä aika koominen kun lihakset vetää implantteja vielä ihan kummannäköisiksikin:laugh:
Mutta eipähän sitä yleensä tule alasti niitä lihaksia jännitettyäkään. Salille en valitse kovin tiukkaa toppia kun trenaan..

Treenipainoja on pitänyt rintatreeneistä vähentää, ei tuntemusten takia vaan varmaan yksinkertaisesti koska lihasta on leikattu niin se on heikentynyt.

Tuosta implanttikoosta vielä. Minkäkokoinen itse olet? Onhan sulla keskimääräistä pienempi koko kyllä, mutta ei se itsessään vielä mitään tarkoita. Annettiinko sulle niitä perinteistä kahta vaihtoehtoa (jotka oikeasti ovat jokseenkin samat, mutta joista nyrkkisääntönä kannatta valita se isompi kun keskimäärin sen pienemmän valinneet harmittelevat mikseivät ottaneet isompaa, mä mukaan lukien; käytännön eroa näissä ei usein ole)? Ja kuka sun kirurgi on?

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60

Lisää
10 kuukautta 3 viikkoa sitten #46650 : LiisaTu
Uup..

Löytyiskö muilta kokemuksia uimisesta implanttien kanssa? Ja siis osit.alle laittaneilta

Motiva Ergonomix Demi 300cc
Osittain lihaksen alle 12/2017/ Siim Simmo
Lähtö 160cm/55kg - 75A/AA kahdesti imetetyt

Lisää
10 kuukautta 3 viikkoa sitten #46659 : KatjuskaO
Mulla kyllä on laitettu kokonaan lihaksen alle, joten voi olla eroja. Mun operaatiosta nyt tasan kolme kuukautta aikaa, yritin käydä vkl uimassa, ei puhettakaan! Niin hirveä tunne ja kipu, että oli lopetettava heti alkuunsa. Itseasiassa ylipäänsä vedessä oleminen aiheutti huonon tunteen, sellaisen paineen. Nopea oli se reissu siis.

Kuntosalilla olen alkanut treenaamaan, mutta vain alavartaloa. Ei pysty tekemään mitään ylävartalolla, yhäkin esim. pöydän pyyhkiminen, käsillä ponnistaminen, auton vaihteiden vaihtaminen tai vaikka juuston höylääminen tuntuu pahalta. Kauankohan se tulee olemaan tällaista?!?

40 v, 177cm/58kg
Jaan Troost 10/2017.
Sebbin pyöreä, Full profile 360cc lihaksen alle

Lisää
10 kuukautta 3 viikkoa sitten #46660 : LiisaTu
Mulla on 1kk+ toimenpiteestä ja Katjuska nuo mainitsemasi asiat on sujuneet jo monta viikkoa. Ylävartaloa ei ole tarkoituskaan treenata vielä ainakaan kuukauteen, sitten varmaan vasta uskallan kokeilla sitä uintiakin, mutta esim "lankutus jumppapallo jalkojen alla vatsarutistuksia tehden" onnistuu kuten aiemminkin. Hiihtämään tekis kans mieli. Tänään kun punnersin parisängyn Paksua petaria matonpuistelutelutelineeseen niin pientä repivää tunnetta oli kun kädet oli ääriasennossa suorana pään päällä ja petarin paino niiden varassa.
Muutoin ei arkielämässä ole nyt vaivannu

Motiva Ergonomix Demi 300cc
Osittain lihaksen alle 12/2017/ Siim Simmo
Lähtö 160cm/55kg - 75A/AA kahdesti imetetyt

Sivu luotiin ajassa: 0.313 sekuntia