× Yleinen keskustelu

ELOKUUSSA LEIKKAUKSEEN MENEVÄT

• mamamur
  • mamamur hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • 2011, Nagor GFX High Profile 370cc, 65G/70F
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40606 : mamamur

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.

2011: Nagor GFX High Profile 370cc, 65G/70F

5.8.2016: Nagor Impleo 560cc high profile ja benelli-kohotus. Siim Simmo/ Fin-Est
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kukla, Hanskuliini

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40608 : Linneaa
Vuodelepoa?! Mulle sanottiin että ei oo mitään syytä olla menemättä töihin :blink: Voi perkele..

Saako noita siis haavalappuja siis ihan apteekista? Kerran päivässä vaihto? Vois hakea itellekkin..

Paljon paranemisia sinne!

08/2016 Nagor Impleo 460cc HR / Jyri Kullamaa

Lähtökohta lievästi tubulaariset rinnat.

• mamamur
  • mamamur hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40609 : mamamur

5.8.2016: Nagor Impleo 560cc high profile ja benelli-kohotus. Siim Simmo/ Fin-Est

• Andreea
  • Andreea hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Nyt 260cc/320cc vaihto 30.5 nagor 300cc/360cc
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten - 2 vuotta 1 kuukausi sitten #40610 : Andreea
Mullahan oli dreenien kanssa ongelmia. Mun sairaanhoitajakaveri sanoi, että tuollaisia dreenejä ei Suomessa ole käytetty vuosikausiin, että ovat todella vanhanajan dreenit. Nykyään siis dreeni kerää sen veren astiaan ja siinä on kunnon sulku, ettei putkeen pääse ilmaa. Ja feritilaksessa laitettiin sellainen dreeni, että piti itse toisen käden sormilla taittaa se letku ilmatiiviiksi, sitten piti vielä saman käden sormilla yrittää puristaa siitä keräilyastian päästä ja toisella kädellä ottaa se keräilyastia irti ja kaataa veri mitta-astiaan.
Mulla oli lämpöä, olin aika heikossa kunnossa ja kohtalaisen pienet kädetkin niin enhän mä sitä saanut... Oli tosi hankalaa ja sinne meni ilmaa, joten se lakkasi toimimasta.

Soitin fin-estille ja sanottiin, ettei sieltä sitten varmaan enää vaan tule mitään ku veren tulo lakkasi. Sanoin, että tulisi sieltä, mutta se ei kerää se putki kun sinne on päässyt ilmaa!!! Olin aivan hermona ja raivona ja peloissani.
Yritin soitella jonnekin, minne pääsisin näyttämään. Missään ei ollut aikoja tai olisi ollut Laser Tilkassa, mutta eivät ottaneet minua vastaan, koska mut oli leikattu Tallinnan puolella. Eivät ota mistään niiden touhusta vastuuta. Oikein pitivät neuvottelua asiasta, että auttavatko mua vai ei ja soittivat kyllä ystävällisesti takaisin, että johto oli sitten päättänyt, etteivät he auta mua, sanoin vaan, ettei näemmä raha kelpaa, olenhan maksava asiakas, mutta ei niin ei. Onneksi sairaanhoitajaystäväni otti minut kotiinsa ja kävin hänen luonaan tarkkailtavana päivittäin, tosin hän olisi otattanut dreenit pois jo seuraavana päivänä. Sanoi, että hän on ollut sairaalassa töissä ja lapsilta kun tulee tuon verran päivässä niin otetaan jo pois ja mulla pidettiin tosiaan se viisi päivää ja hän ihmetteli sitä kovasti....

Kun mulla on toi oikea rinta tosi kipeä, turposi yläosasta, oli kireä ja kipeä ja pelkäsin että alkaa kapseloitumaan ja sitä arpea särki ja siinä on se ihme patti niin sain ajan kyllä Siim Simmolle Helsingin pisteeseen noin kolmen viikon päähän. Joten siitä kyllä täytyy antaa suuret kiitokset. Mulla oli kipuja ja epävarma olo ja tiesin, ettei heillä ole ultraäänilaitetta niin kävin Tampereella näyttämässä.

Fin-Est mainostaa, että heillä on YHTEISTYÖLÄÄKÄRI ja kuvittelin ennen leikkausta, että heillä on siis oma plastiikkakirurgi täällä, jonka luokse voi mennä (toki maksaisi) jos jotain tulee. Eli että heillä on täällä kirurgi, joka ottaa vastaan heidän potilaitaan. Eipä ollut minulle siitä apua kun taistelin dreenien kanssa. Lääkärin pitäisi aina päättää se, poistetaanko dreenit milloin. Lääkärin pitäisi katsoa veren määrä ja koostumus. Nyt vaan laitoin txt veren määrästä ja sen perusteella sitten päätettiin, että "ehkä huomenna jo voi poistaa" ja ne oli mulla viisi päivää, eikä kukaan tarkkaillut veren koostumusta tms.

No sori tää vuodatus, mulla taas tänään ollut tosi paska olo tästä mun kireästä tissistä vaikka teillä on oikeasti siellä riskinä jopa menettää implantti.... Välillä vaan tähän tuntemukseen väsyy.....

Linneaa ja mamamur, onneksi teillä on nyt asia hoidossa ja sait mamamur asianmukaista hoitoa. Tämä ei ole kirurgin vika, tämä on koko ton systeemin vika. Mutta raha ratkaisee.....

No vastaanotolla Simmon kanssa kun sanoin tästä tunteesta toisessa rinnassa, polte ja kireä tunne, sanoivat, että pitää vaan odottaa puolivuotistarkastukseen, että ne pehmenee siitä vielä paljon. Tiesinkin, ettei siihen nyt puututa ja olen siksi itsekin tässä odottavalla kannalla, että se saattaa jopa hellittää ajan kanssa. Jos se on vielä joulukuussa samanlainen niin sitten täytyy miettiä mitä tehdään ja viimeistään ensi vuoden toukokuussa. Arpea pitää hieroa, jotta sen alla olevat kudokset alkaisivat antamaan periksi....

Onkohan täällä ketään, kenellä on liian pieni implanttitasku, mitä tuntemuksia se on aiheuttanut....?? Ja meneekö tämä tunne ohi...? Mä luulin, että mulla oli vanhoissa tisseissä implanttitasku liian pieni, mutta se olikin kapseloitumista, eli EI mennyt ohi.

Ollut 260/320 (en tiedä merkkiä) vaihto 30.5.16 Nagor 330/360
Tulikin Motiva Matrix Silksurface Plus 375 full
Viimeksi muokattu: 2 vuotta 1 kuukausi sitten : Andreea.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: mamamur, Hanskuliini

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40619 : Muumi84
Andreea: Mut leikattiin Suomessa ja laitettiin dreenit. Siinä oli sellanen mittapussi ja just niinkuin ystäväsi sanoi, siinä oli sulku ettei pääse ilmaa. Ei niihin itse tarvinnut koskea, hoitaja kävi välillä tarkistamassa tilanteen. Kuulostaa tosi erikoiselta kyllä tuo Viron touhu..

25.8.16 Motiva demi 380cc
166/58 lähtötilanne 3imetystä, rinnaton

• mamamur
  • mamamur hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40620 : mamamur

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hanskuliini

• Andreea
  • Andreea hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40621 : Andreea
mamamur, minäkään en halua haukkua kyseistä yritystä, sillä uskon heidän olevan varmasti paras yritys, joka vie Tallillan puolelle.... Ja kyllä heille voi soittaa ja laittaa viestiä ja pyrkivät vastaamaan siihen mahdollisimman pian. Saa lääkekuuria yms melko pian.
Itse kirurgia ei pääse tapaamaan periaatteessa kuin vasta puolen vuoden kuluttua se eka jälkitarkastus. Suomessa on käsittääkseni useammin kirurgin tapaamiset ja pääset tarvittaessa sinut leikanneen kirurgin vastaanotolle....

Fin-Estin henkilökunta on mahtavaa ja heidän kirurgit hyviä. Järjestelmä tökkii meidän hätääntyneiden potilaiden kohdalla ja siksi oikeasti se heidän "mainostama" yhteistyökääkäri voisi oikeasti olla sellainen, että hän ottaisi vastaan ja hoitaisi asiat täällä päässä. Olisin maksanut ihan käyntimaksun jos olisin päässyt näyttämään dreenejä ja otattamaan ne pois kirurgin luona ja näyttämään haavoja ja epämääräisiä turvotuksia yms....

No, ne on nyt koettu ja toivotaan, että tästä suunta vain parempaan!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: mamamur, Hanskuliini

• mamamur
  • mamamur hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40623 : mamamur

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Andreea

• Andreea
  • Andreea hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten - 2 vuotta 1 kuukausi sitten #40624 : Andreea

Viimeksi muokattu: 2 vuotta 1 kuukausi sitten : Andreea.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40625 : Muumi84
Ei mulla ollut kun seuraavan päivään, ennen kotiutusta otettiin pois. Dreeneistä huolimatta, mut jouduttiin avaamaan viiden tunnin päästä leikkauksesta uudelleen kun vuoto tulikin harvinaisen ylös, eikä kaikki tullut siis dreenien kautta pihalle. Yhtäkkiä toinen rinta turposi ja mulle tuli tosi huono olo. Implantti jouduttiin poistamaan ja vuotokohta poltettiin kiinni. Sit huuhtelut ja implantti takas ja tää saatiin tehtyä puudutuksessa. Sen jälkeen vuotoa ym nesteitä tiputti dreenin kautta about 40ml yön aikana, aamulla kotiuduin. Tuntuu hurjalta että dreenien kanssa on kotiutettu ylipäänsä. Mulle kirurgi sanoi että ensimmäiset kuusi tuntia pidetään, se on se vuotoriskein aika, jos mitään hälyttävää ei olis tullut, olisi kotiutettu sillon ja dreenit otettu ennen sitä pois.

• Andreea
  • Andreea hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40626 : Andreea
Mulla tuli sellaista 30 ml vuorokaudessa verta sinne. Yöllä noin 10 ja päivän aikana noin 20 ml.
Ja ystävä sanoi että toi on niin pieni määrä, ettei tarttis enää pitää ku riskit suuremmat tulehdukseen.
Syöpäpotilaita kotiutetaan dreenien kanssa mutta tosiaan dreeneissä on sulut, ettei sen kanssa tarvitse taistella!!!
Ja nyt mulla ilmeisesti toi toinen dreeni on aiheuttanut sellaista kuroutumaa ja arpeutumaa tonne kudokseen ja siinä on sellainen kuoppa.... :(

• Andreea
  • Andreea hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40627 : Andreea
Minä olisin ollut valmis jäämään dreenien kanssa sairaalaan! Kukaan ei ehdottanutkaan, että jäätkö tänne vielä ja seurataan jos otetaan ne sitten pois. Automaattisesti vain että pidä viisi päivää.
Minä ilmoittelin dreenistä tulevan veren määrän fin-estille säännöllisesti, sillä hoitajaystävä sanoi, että ilmoita tuo määrä sinne niin varmana poistetaan jo....
Mutta kyllä se annettiin olla viisi päivää... Ehkä sille on ollut syynsä. Ja en kritisoi sitä, uskon että kirurgi tietää mitä tekee, kritisoin sitä helvetin vanhanaikaista laitetta!!! Pitääkö kaikki olla halvimmasta päästä!

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Motiva 510 Dual Plane, 2018 (toinen kierros)
Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40628 : Liina
Se oli just toi jälkihoito, minkä takia maksoin suolasen hinnan ja kävin paikallisesti. Mitään ei onneksi tullu, mutta olihan se ihana, että oli hoitaja ja leikannut kirurgi tarkistamassa tilanteen.

Ja uudelleenkin maksan suolasesti, kun käyn toisen leikkauksen. Byhyy! :D

28.6. 2018 Nord Esthetic, Liettua, Motivan 510 osittain lihaksen alle.
24.9. 2015? Proforma clinic, Örjan Gribbe, Mentor High Profile 425cc lihaksen alle.
Lähtökohta nuupahtanut imetetty pieni B 160cm/59kg

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40630 : Muumi84
Tosi pieneltä määrältä kuulostaa Andreea. Toki siinä on varmaan sekin että sieltä kun lähtee kotimatkalle niin ainakin varmistetaan, jos pientä vuotoa on ollut, ettei sitten liikkeelle lähtiessä ala vuotamaan enempi. Mulla kotiutusaamuna seurattiin just sitä kun enempi olin jalkeilla. Ja lähtiessä vielä kehotettiin hetki huilaamaan ettei matka käy liian raskaaks (40km auton kyydissä!!). Itellä oli tosi hyvä olo siinä vaiheessa eikä osannut raskaaksi tuota matkaa ajatella, ainakin pidettiin huoli kyllä.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40632 : pulla
Joo, suolaisesti maksettu on.. :laugh:
No mutta se siitä. Mulla oli ekan ja tokan leikkauksen jälkeen dreenit 5-6h. Niiden takia "joutui" odottamaan kotiinpääsyä, mutta kivahan siellä oli köllötellä. Kotiin pääsi vasta, kun vuoteesta nousu ja vessareissu onnistuu jalkaisin (ja pissi tulee).
Andreea: mä luulen että mullakin oli molemmissa rinnoissa liian pienet implanttitaskut. Toki kirurgi ei tätä myönnä, vetoaa siihen, että anatomiselle on tehtävä napakka tasku pyörähtämisriskin takia. Mutta samankaltaisia tuntemuksia mulla oli: kiristi, poltteli, molemmat implantit ryppyili ja toinen oli taittunut kärjestään ylhäältä "kahtia" vekille.

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40633 : Vadelma99

5.8.2016 Nagor impleo 360cc high profile, lihaksen päällä. Fin-Est / Siim Simmo

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40634 : pulla
Niin ja dreenit oli kiinni yhdellä tikillä, joka poiston yhteydessä napattiin pois ja reikä teipattiin kiinni. Tuossa mun dreenien jäljet kahdesta leikkuusta, kolmannessa niitä ei tarttenu ees laittaa. Toisesta rinnasta jälkiä ei edes huomaa enää.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40636 : Mikkeli
Onkohan tutkittu, että tuleeko komplikaatioita enemmän Virossa vai Suomessa leikatessa? Vai onks se niin, et tulee, jos on tullakseen? Ja sitten se jälkihoidon laatu ratkaisee...

Ja anteeksi tällainen tyhmä ajatus, mutta voisikohan elokuulaisten ongelmiin olla osallisena ns. mätäkuu? Sehän on urbaania legendaa, mutta ihan kuin olisin nähnyt kesällä lehdessä juttua, että joku tutkimus oli osoittanut legendan todeksi. Heinä-elokuussa leikattujen haavat parani huonommin...

170/63 75A
Finest Jyri Kullamaa
lokakuu 2016, anatominen Nagor 300-335

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40638 : Ellen
Ei se ole ihan legendaa: www.iltalehti.fi/terveys/2014072918526988_tr.shtml

Sairaanhoitaja sanoi minulle, että helteillä tulee enemmän tulehduksia ja siksikin hyvä, että ovat lomilla tuon ajan. Ja käski pysytellä viileässä (minut leikattiin aikoinaan kesäkuussa), etteivät haavat hikoile.

-kohotus/pienennys 6/2014 (seurauksena kokoero)
-toisen rinnan uusintaleikkaus 11/2014 (edelleen kokoeroa)
-rintojen symmetrisointi rasvansiirrolla 1/2017

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #40639 : pulla
Se ero ainakin, että mut on leikattu 3 kertaa Suomessa ja yhtään ab-kuuria en ole tissien takia syöny, enkä muutenkaan. Viron puolella taitaavat antaa automaattisesti ab-kuurin leikkausten yhteydessä. Mun klinikalla implantit huuhdellaan antibioottiliuoksella ennen sisäänlaittoa, sitä en tiedä miten Virossa..
Sehän on tutkittu juttu, että antibiooteille voi kehittyä resistenssi, eli ne ei sit enää tarpeen tullen tulehduksiin tehoakaan.

Sivu luotiin ajassa: 0.777 sekuntia