× Yleinen keskustelu

Plastiikkakirurgia Fin-Est kokemuksia?

• Moona
  • Moona hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Nagor impleo, pyöreä HR 460g, lihaksen päällä.
Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11714 : Moona

jansku kirjoitti: Mulla on ollu opintovapaata et lomapäiviä ei oo kauheesti kertyny. Eikä se kuukauden palkattomuus haittaa. Oon varautunu siihen. Palkatonta lomaa voisin hakea, mutta en tiiä myönnetäänkö ku on työntekijöistä pulaa.

Oletko töissä kertonut esim. pomollesi tulevasta leikkauksesta? Olisi varmaan hyvä, että pomo osaisi varautua tilanteeseen ja saikun myötä se saa tietää sen kuitenkin, minkä takia olet poissa töistä.

Leikattu 21.1.2014 Eestissä, Silimed 390cc, kirurgi Jaan Troost.
Kasvojen kohotus Mesolangoilla marras/joulukuu 2014, Estemekd.
Leikattu 2.3.2015 Eestissä, Nagor 460cc, kirurgi Siim Simmo
Pituus 166,5cm ja paino 56,5kg

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11716 : jansku
En oo kertonut, kun palaan opintovapaalta takaisin töihin nyt vasta maaliskuussa. Kerron kyllä heti, kun menen töihin tai kun tiedän leikkauspäivän. Sitä saikun pituutta vaan mietin, et voiko ne heti sen operaation jälkeen kirjottaa sen 4 viikkoa vai kirjottaako eka lyhyemmän.

Leikkaus 10.3. Tallinnassa
Implantti Nagor Impleo-HR 360cc osittain lihaksen alla
Kirurgi Jyri Kullamaa

• sinttii
  • sinttii hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • 13.7.15 laitettu 830cc lihaksen päälle
Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11720 : sinttii
Mulle ainakin sanottiin finestiltä että 2 viikkoa voivat kirjoittaa klinikan puolesta. Loppusaikku täytyy sitten hakea muualta.

Virossa 2014 laitettu 420cc nagor impleo lihaksen päälle. 2015 Laitettu liettuassa polytech extra high profile 830cc.
2016 laaja rasvaimu liettua.
Tulossa 1200cc Implantit 2017 kesä/syksy

• sinttii
  • sinttii hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11721 : sinttii
Auttakaa tyhmää.. Mihin ihmeen osoitteeseen laitan sähköpostia kun pitäisi ilmoittaa saattajan tiedot ja minulla olisi muutama kysymyskin liittyen leikkaukseen ja implanttein kokoon? Kävin konsultaatiossa Helsingissä ja minut otti vastaan tummatukkainen nuori nainen, nimeä en juuri nyt muista. :blush:

Virossa 2014 laitettu 420cc nagor impleo lihaksen päälle. 2015 Laitettu liettuassa polytech extra high profile 830cc.

• ST
  • ST hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Nagor Impleo HP 300g
Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11722 : ST

sinttii kirjoitti: Auttakaa tyhmää.. Mihin ihmeen osoitteeseen laitan sähköpostia kun pitäisi ilmoittaa saattajan tiedot ja minulla olisi muutama kysymyskin liittyen leikkaukseen ja implanttein kokoon? Kävin konsultaatiossa Helsingissä ja minut otti vastaan tummatukkainen nuori nainen, nimeä en juuri nyt muista. :blush:[/quot

Olisiko ollut miriam? :) itse oon laittanut sähköpostia Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11723 : hp350
Leea? :)

• sinttii
  • sinttii hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11724 : sinttii
Laitoin tuohon yleiseen s-postiin kyselyä mutta ei ole tullut vastausta joten mietin että pitäskö laittaa sit kyseisen henkilön omaan s-postiin.. Oli juu mielestäni juurikin tuo Leea :)

Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11729 : Maj

sinttii kirjoitti: Laitoin tuohon yleiseen s-postiin kyselyä mutta ei ole tullut vastausta joten mietin että pitäskö laittaa sit kyseisen henkilön omaan s-postiin.. Oli juu mielestäni juurikin tuo Leea :)

Itse olin yhteydessä tuohon info sähköpostiin ja sain vastaukset 5min- seuraavana päivänä. :)

Lisää
5 vuotta 3 kuukautta sitten #11730 : jansku
Noniin eilen soitettiin fin-estiltä ja Kullamaa oli ollut samoilla linjoilla implantin koon ym. suhteen. Vielä en varannut leikkausaikaa mut pähkäiltyäni päätin, että varaan ajan heti maaliskuun ekalle viikolle. Ja soittelen töihinkin heti tänään ja kerron suunnitelmistani. Vähän jännittää miten pomo tämän ottaa. Oon kyllä viimeset 6 vuotta siellä hokenut, et vielä jonain päivänä otan silarit, vaikka ei mua varmaan kukaan tosissaan oo ottanu. :D

Leikkaus 10.3. Tallinnassa
Implantti Nagor Impleo-HR 360cc osittain lihaksen alla
Kirurgi Jyri Kullamaa

Lisää
5 vuotta 2 kuukautta sitten #13010 : rituliini
Minut leikattiin 14.3. eli 2 päivää sitten.. Tässä minun kokemukseni:

- Asun ulkomailla joten tulin konsultaatioon keskiviikkona 12.3. Kaikki meni siis tosi nopeasti. Konsultaatiossa esiteltiin kaikki vaihtoehdot yms.. mutta minulla olisi silti ollut enemmän kysyttävää, kuin mitä aikaa oli tarjolla. Kirjoitimme kuitenkin kaikki sopparit valmiiksi, sillä olin varma että leikkaukseen haluan.

- Olin parhaan ystäväni luona yötä helsingissä, ja lähdin satamaan 06.00.. 7.30 lähti laiva, ja nukuin melkein koko matkan. 9.30 päästiin maihin ja siellä oli Fin-estin kuljettaja odottamassa.
- Olen kuullut, että monet ovat päässeet melkein heti leikkaukseen saavuttuaan sairaalaan.. minä jouduin odottamaan melkein 5 tuntia. Mikä sai jännityksen ja stressin nousemaaan. Ei ollut aiemmin juuri jännittänyt.. mutta tuona hetkene kyllä!
- Vihdoin tapasin Jyrin joka piirteli minuun leikkausviivat ja kertoi että tulee laittamaan joko 330cc mutta jos se ei näytä luonnolliselta, 300cc olisi hänen mielestään parempi. Sanoin, että hän saa vapaat kädet. Koska olen kuitenkin pieni 165/46kg.
- Sitten ihan yksi kaksi minut tultiin hakemaan leikkaussaliin. TÄSSÄ KOHTAA iski panikki.. kourin viimeisen kerran pienoisia AA rintojani.. ja minulta pääsi kyynel. Hoitajat laittoivat minut käsistä ja jaloista leikkauspöytään kiinni.. mietin päässäni "haluanko tätä oikeasti?". Vieressäni virolaiset hoitajat puhuivat kieltään ja naureskelivat. Se ei tuonut ainakaan hyvää mieltä. Pian nukahdin.

- Leikkaukseni tapahtui siis noin kello 15.. heräsin kello 17 aivan mielettömiin kipuihin.. ensimmäinen ajatus "paljon maksaa näiden poistattaminen" mietin myös että "mitä helvettiä mä olen itselleni tehnyt". Yritin vihjata hoitajalle, että haluan omaan huoneeseeni.. mutta piti kuulemma vielä odottaa. Jatkoin kyselyä kuitenkin niin kauan, että pian hän vei minut huoneeseeni. KIPU OLI VALTAVA.
- Sain piikkiä pakaraan ja paljon pillereitä.. vihdoin kipu hellitti edes vähän.
- Ilta/yö meni OKEI. Oli kipuja, nukuin, heräsin, ei ollut kipuja, oli kipuja, lääkkeitä, ei kipua, nukuin, heräsin.
- Jyri tuli juttelemaan kanssani myöhään illalla ja kertoi että kaikki oli mennyt hyvin, ja että sinne oli laitettu 300cc.

- Aamulla näin tissit ensimmäistä kertaa.. ja hymy levisi kasvoilleni. Kivut olivat siedettävät ja lopputulos kaunis.
- Matka Tallinna - helsinki meni OK, vaikkei saattajaa ollutkaan.

- Nyt voin hyvin.. ja en kadu että menin leikkaukseen :)

LYHYESTI
+ Sairaala oli hyvä, hoitajat puhuivat kaikki joko Suomea tai hyvää englantia.
+ Jyri kuunteli mielipidettäni
+ Lopputulos miellyttävä

- Ensimmäisen päivän kivut
- Pahaa ruokaa ( ei tosin olisi maistunut vaikka olisi ollut mitä tarjolla)
- Odottelu (mutta tämä siis tapauskohtainen)

Minulla on siis Nagor, pyöreä, 300cc, puoliksi lihaksen alla, puoliksi päällä. Mittani olivat tosiaan 165/48. AA-kuppi ja uskon että tulee C.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: miikoo, E88

Lisää
5 vuotta 1 kuukausi sitten #13852 : Patalappu
Kävin Fin-Estillä konsultaatiossa. Hoitaja oli mukava ja vaikutelma oli muutenkin asiallinen. Joihinki kysyyksiin ei osannut vastata, kuten siihen, että mitkä muut infektiot kehossa voivat aiheuttaa kapseloitumista, kuin rintatulehdus (olin lukenut tuosta jostain, siksi tiesin kysyä, ja vähän ihmettelin, kun hoitaja ei ollut kuullut, että mikään muu voisi niin tehdä). Minulla oli myös suomalaiselle plastiikkakirurgille (Hilkka Peltoniemi, aaaivan huipputyyppi!!) aika varattuna, ja ajattelin, että jos fin-estin ja plastiikkakirurgin arviot täsmäävät, uskaltaudun Tallinnaan. Arviot juuri minulle sopivista vaihtoehdoista olivat kuin yö ja päivä! Ja tietenkin myös kaikki se tietämys riskeistä ja yksilöllisten tekijöiden vaikutuksesta siihen,millainen implantti on hyvä,ovat plastiikkakirurgilla ja konsultoivalla hoitajalla aivan eri luokkaa. En olisi ikinä uskonut, että asiaan voi vaikuttaa niin monet jutut, ja millaiset kauaskantoiset seuraukset implantin valinnalla on. Siis muunlaiset, kuin vain kokoon ja muotoon liittyvät.

Suosittelen lämpimästi, että jos olet vähänkään "haastava" potilas, eli sinulla on imetysten löystyttämät rinnat, vähän rasvaa rintakehässä yleisestikin, harrastat jotain fyysisesti rintoja rasittavaa, tms, kannattaa käydä plastiikkakirurgin juttusilla tarkistuttamassa suunitelmat! Oma konsuni kirurgin pakeilla kesti 1,5 tuntia, joten se, että leikkaava kirurgi vielä sitten antaa viimeisen arvion ennen operaatiota, ei olisi mitenkään toiminut kohdallani!

Anatominen Nagor 335 2/2015
Jyri Hukki / Karhupuiston plastiikkakirurgia

• Amy
  • Amy hahmo
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Mentor anatominen CPG322 330cc laitettu 04/2014
Lisää
5 vuotta 1 kuukausi sitten #13896 : Amy
Kokemusta vain konsultaatiosta, joka ei todellakaan vakuuttanut minua:

-Konsultaatio ei ollut ollenkaan ammattimainen (tilat, materiaalit, konsultoiva henkilö, kaikki. Kävin Tampereella. Ehkä Helsingissä sitten ammattimainen ote)
-Olin ajatellut anatomista implanttia, sillä halusin luonnollisen tuloksen rasvattomaan AA-rinnukseeni, mutta minua yritettiin puhua ympäri monet kerrat siihen vedoten, että anatomisessa on pyörähtämisen riski.
-Sitä korostettiin monesti, että asiakas saa päättää, mitä haluaa laitettavan. Eikä niin, että asiakas toki saa kertoa toiveensa ym, mutta kirurgi loppupeleissä näkee, että mikä sopii ja tuo parhaan tuloksen.
-Tuli vain yleisesti sellainen fiilis, että tuon perusteella en todellakaan olisi laivaan astunut.

MUTTA tämä minun konsultaatiokokemukseni, kovastihän täällä on ihmisillä paikasta hyviä kokemuksia.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Scandi

Lisää
5 vuotta 1 kuukausi sitten #13900 : Patalappu
Minulla oli hyvin samanlainen kokemus kuin sinulla, Amy.
Minua ihmetytti kovasti, että konsultti suosittelee kuulemma aina pyöreätä implanttia (näin siis sanoi itse) juuri tuon pyörähtämisriskin vuoksi. Plastiikkakirurgi sanoi, että hän ei suostuisi edes laittamaan minulle sellaista, koska siitä kuulemma syntyisi ilmiö, jota ammattipiireissä kutsuvat joulupalloksi: venyneeseen ja tyhjään (imetetyt) rintaan kun laitetaan pyöreä implantti, se ei täytä yläosaa riittävästi ja lopun voikin jo kuvitella... Konsultti meinasi, että implantin yläosan voisi laittaa lihaksen alle. Täsäkään ideasta plastiikkakirurgi ei innostunut, vaan sanoi, että rintalihakseni ovat niin vahvat (ja ilmeisesti koska muu kudos on niin ei-kimmoisaa), että pyöreä implantti ei tulisi pysymään lihaksen alla, vaan tulisi sieltä alas - voilá, valmis joulupallo ;)

Pyöreät implantit ovat paljon helpommat, nopeammat ja siten kustannustehokkaammat laittaa. Anatomisen pyörähdysriski pienenee huomattavasti, kun sille tehdään huolellisesti juuri sopivankokoinen ja -muotoinen tasku ja implanttien annetaan kiinnittyä rauhassa. Fin-Estillä meinattiin, että parin viikon kuluttua toimenpiteestä voisi elää normaalia elämää, mutta sekään ei plastiikkakirurgin mielestä riitä millään. Joka kerta, kun implantit pääsevät liikahtamaan ennen kuin ne ovat kunnolla kiinnittyneet, vähäisetkin kiinnikkeet repeävät irti. Kun tätä jatkuu aikansa, eikä implantit kiinnity kunnolla, ne kehittävät ympärilleen kalvon, eli kapselin ja implanttitaskuun usein kertyy pieni tilkka nestettä. Sitten implantti hölsyy taskussaan kuin saippuapala märässä kotelossa, eikä enää pääsekään kiinnittymään ja kapseloituminen voi pahentua.

Ja niistä infektioista, joista Fin-Estillä ei edes tiedetty mitään:
Rintatulehuksen lisäksi mikä tahansa bakteeri-infektio voi levitä myös rintaan ja pesiytyä implantin pintaan. Se voi olla hampaista lähtöisin, tai yksi pahimmista on kuulemma ruusu. Siksi nämä kaikki pitäisi hoitaa mahdollisimman nopeasti, jotta bakteerit eivät pääse implanttiin. Eivät ne yleisiä ole, mutta mielestäni on äärimmäisen tärkeätä, että asiakkaalle kerrotaan KAIKKI riskit huolellisesti ennen päätöstä operaatiosta. Jos konsultoiva hoitaja ei niitä edes tiedä ja leikkaavalla kirurgilla tuskin on siihen aikaa, niin itseäni moinen toiminta kyllä hirvittää.

Mutta kuten Amykin sanoi, paljonhan tekevät hyvää jälkeä, enkä mimssään nimessä tarkoita tyrmätä koko firman toimintaa, mutta tämäntyylisiä epäkohtia siinä kyllä on.

Yleisemminkin se, että ihmiset käyvät koko ajan enemmän Tallinnassa operaatioissa, on kuulemma muuttanut suomalaisten plastiikkakirurgien toimenkuvaa enemmän korjaavien operaatioiden suuntaan. Eli että ensin käydään halvalla Tallinnassa ja sitten korjataan epäonnistunut leikkaus Suomessa.

Jos olisin anatomialtani itse helpompi, niin ehkä saattaisin ottaa riskin ja lähteä halvalla Tallinnaan, mutta nyt en enää edes harkitse.

Anatominen Nagor 335 2/2015
Jyri Hukki / Karhupuiston plastiikkakirurgia
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Santiago, Scandi, Amy

Lisää
5 vuotta 1 kuukausi sitten #13981 : Maj
Finestissähän pitää lääkäritkin konsultaatioita, jos ei luota konsultin ammattitaitoon. Itse kuitenkin sain parhaan konsultaation Finestissä verrattuna muihin Helsingin paikkoihin. :) Samoin kymmeniin sähköposteihinio vastaattiin todella ripeästi ja hyvin..

• Ellu
  • Ellu hahmo
  • Poissa
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Nagorin 420cc lihaksen päälle. Kirurgi J.Kullanmaa
Lisää
5 vuotta 1 kuukausi sitten #14167 : Ellu
Täällä yksi tyytyväinen Fin-Estin asiakas. MInut leikattiin 14.4 ja nyt olen ollut 3vrk onnellinen rintojen omistaja. Lähtökohta oli eriparinen A/AA ja minulle laitettiin Nagorin 440cc. Olen kooltani 172cm/80kg,joten tuo koko ei ole ollenkaan liian suuri. Vaatteet päällä ei eroa juuri huomaa. Oikea rinta on turvonneempi, mutta rinnat ovat silti kauniit jo nyt. Kullanmaa osasi mielestäni laittaa juuri minulle sopivat implantit.

Sairaala oli mielestäni viihtyisä, hoitajat mukavia ja itse kirurgi oli oikein hurmaava. Hän jutteli kanssani ennen leikkausta ja kätteli mennen tullen :) Minulle oli suunniteltu 360-420. Onneksi laitettiin isommat. Ruokana oli paistinperunoita, porsaanfilettä ja salaattia hyvän kastikkeen kera. Lisäksi annettiin teetä ja lihapasteijaa. Harmitti, kun leikkauspäivänä oli nälkä, mutta ruokaa ei vaan saanut alas. Aamiainen oli yhtä maittava: puuroa, hilloa, juustoleipää ja kananmunaa.

Kyyditys oli hoidettu asiallisesti. Nais-kuljettaja odotti nimikyltin kanssa satamassa. Meitä oli 5 asiakasta ja kaksi saattajaa. Emme mahtuneet samaan autoon, mutta kuljettaja maksoi osalle porukasta taksin. Voin suositella lämpimästi Fin-Estin palveluja :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Maj

Lisää
5 vuotta 4 viikkoa sitten #14461 : ssusanna
Mä kävin keskiviikkona Fin-Est:in konsultaatiossa Alajärvellä Susannella, joka hoitaa Seinäjoen seudun konsultaatiot. Itsellä ei ainakaan mitään valittamisen sanaa, kaikki asiat tulivat selville mitä täytyikin. Tosi mukava ihminen ja tiesi mistä puhuu, kun itselläänkin oli tissit operoitu. Leikkausaika varattiin konsultaation yhteydessä ja kirurgin vastauskin tuli muutamassa päivässä. Nyt tässä sitten odotellaan leikkausta! :)

Nagor high profile 390cc lihaksen päällä, 29.9.2014 Fin-Est, Jyri Kullamaa

Mitat: 177cm/67kg
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kesäksinagorit

Lisää
5 vuotta 4 viikkoa sitten - 5 vuotta 4 viikkoa sitten #14471 : kesäksinagorit
--
Viimeksi muokattu: 5 vuotta 4 viikkoa sitten : kesäksinagorit. Syy: --

Lisää
5 vuotta 4 viikkoa sitten - 5 vuotta 4 viikkoa sitten #14494 : kesäksinagorit
--
Viimeksi muokattu: 5 vuotta 4 viikkoa sitten : kesäksinagorit. Syy: ---

Lisää
2 vuotta 11 kuukautta sitten #38368 : Kärsimys
En suosittele. Laikkauksestani noin 2 vuotta. Tulos oli karmea ja kohtelu välinpitämätöntä. Haukuttiin ihan maan rakoon, kun ilmaisin tyytymättömyyteni lopputulokseen. Nyt asia on Kuluttajariitalautakunnalla tutkittavana. Joudun tekemään korjausleikkauksen toisella kirurgilla, ja vieläkin korjattavaa jäi. Eli Fin-Estin periaate – ota rahat ja juokse, lopputuloksesta ei niinkään väliä. Ehkä ensimmäiset silikoonit he onnistuvat tekemään hyvin, mutta implantin vaihtoa ei suosittele heillä eikä muutakaan vaativampaa korjausta.

Lisää
2 vuotta 11 kuukautta sitten #38369 : Kärsimys
Niin, ennen leikkausta, koska haluavat sinun rahasi. Toivottavasti sinulla leikkaus onnistuu hyvin. Jos ei - eivät tule vastaamaan viesteihin eikä soittoihin. Näin kävi minulle. :(

Sivu luotiin ajassa: 0.403 sekuntia