× Yleinen keskustelu

Punttistreenit&"dual plane"

• jade
  • jade hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Nagor Impleo,HP,330cc,dual-plane,1/2014
Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11340 : jade
Huomenna tulee 3viikkoa leikkauksestani; Fin-Est:n kautta Kullamaan leikkaamana laitettiin Nagor Impleo 330cc osittain rintalihaksen alle. Toipuminen on sujunut hyvin ja lenkkeilemään (=reippaita 10-15km:n kävelylenkkejä) olen päässyt jo parisen viikkoa. Mutta polte takaisin punttisalille on kova ja tuntuu et pää leviääää :blink:

Miten etenkin te, joille implantti on asennettu osittain rintalihaksen alle, olette salille uskaltautuneet? Kuinka pian leikkauksen jälkeen ja miten uskalsitte alkaa treenaamaan yläkroppaa? Entä suoranaisesti rintalihaksia, esim. peck deck:ssä, vinopenkkipunnerrusta, penkkipunnerrusta jne?

Olen lukenut että jotkut eivät implanttia/sen liikkumista ollenkaan tunne, jotkut taas tuntevat mutta voivat tehdä liikkeitä... mikä olisi tilanne, jossa liikkeen jatkaminen ei kannata, ts. siitä olisi haittaa?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11342 : Omega
Tuolla oli erillinen ketjukin treenaamiseen liittyen, mutta hyvä että tässä otsikossa oli "dual plane" erikseen. Se kun nimittäin voi todella asettaa haasteen treenaamiselle tietyiltä osin.

Itsellä osittain lihaksen alle laitetut implantit pysyivät 10 vuotta tosi kovassa treenissä menossa mukana. Kisoihin en treenannut, mutta ajoittain yhtä kovaa. Tein kaikkea mitä nyt vain normaalistikin, rintaa, penkkiä, punnerruksia jne.. Implantit liikkuivat tietty hiukan oudon näköisesti ihon alla, mutta itse en kokenut sitä haittaavana, eikä se estänyt mitenkään mitään liikkeitä. Aloittelin silloin treenit tosi pian, mutta muistan, että vielä 6 kk leikkauksen jälkeen penkkiä tehdessä tuntui kipua/epämiellyttävää tunnetta. Meni kuitenkin ajan kanssa pois. Muistikuvien mukaan, aika nopsaan aloittelin ylärkropan treenit, mutta tuntemusten mukaan.

Nyt tämän toisen kierroksen jälkeen olen joutunut ottamaan iisimmin, ihan sen vuoksi että olen ollut flunssakierteessä tässä samalla. Mutta nyt kun leikkauksesta on aikaa 2,5 kk, teen lähinnä olkapäitä, hauista, ojentajia niskan takana käsipainolla, vipunostoja jne.. Nämäkin liikkeet tuppaavat välillä tuntumaan rinnassa, mutta sitten lopetan tietty heti ja otan iisimmin. Itselleni sanottiin, että täysipainoiseen yläkropatreeniin voi siirtyä 3kk:n kuluttua leikkauksesta. Senkin jälkeen tiety järki mukana touhussa. Eli ottaisin sinuna mielummin iisimmin, kuin reippaammin. 3 vkoa on kuitenkin tosi lyhyt aika. 2 kk:n kohdalla ainakin itse pystyin jo tosi paljon enemmän tekemään. Kannattaa ennemmin katsoa kuin katua.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tammi14, jade

• Sweetmint
  • Sweetmint hahmo
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Mentor Anatominen Medium height Moderate+ 525cc
Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11343 : Sweetmint
En tiedä auttaako... Mulle laitettiin 14.1 anatomiset 525cc osittain lihaksen alle ja 2vkon jälkeen tikkien poistossa tuli lupa aloitella salilla alakroppaa ja muuta treeniä omien tuntemusten mukaan. Ei kuitenkaan rintaan kohdistuvia mielellään siihen 3kk asti. Mä en ole pystynyt lenkkeilemään, kaikki pienikin pompotus tuntuu inhottavalta. Esim crossari salilla ei onnistu, kuntopyörä toimii. Olen käynyt polkemassa sitä( supertylsää...!!!) ja tekemässä kerran jalkatreenin sekä 2x vatsoja. Jalkatreeni meni hyvin, kyykyt ja askelkyykyt tein smithissä, tankoa en olisi saanut nostettua selkään. Ja kiekkoja laitoin kiltisti vaan vitosia ja kymppejä, eli prässiin niitä saikin muutaman nostella :whistle: Ainoastaan sjmv:n jätin tekemättä, muuten tein ihan normaalin treenin. Ja vatsoissa sellaisia liikkeitä, mitkä ei tuntuneet pahalta. Lankut sun muut suosiolla myöhemmin :) Olisin jo mennyt kokeilemaan haius/ojentajatreeniä, mutta tulin kipeeksi :angry: Rintaa en aio tehdä tosiaan vielä aikoihin, ajattelin olla mielummin ylivarovainen sen kanssa, kun mulla on nää anatomiset jotka halusin, että ne on varmasti kiinnittyneet kunnolla. Kirurgi sanoi, että ne eivät pyörähdä, kunhan noudatetaan toipumisajan ohjeita ja annetaan kiinnittyä kunnolla.

Spinningiä ajattelin kokeilla sitten kun se crossari ja lenkkeily sujuu. Juoksua odotan myös sen 3kk. Ja silloinkin kahdet kunnon urheilurintsikat päällekkäin. Nää tissit on niin täydelliset, että en halua pilata niitä :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: jade

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11347 : Janeiro
Ei nyt meneihan punttitreeniin, mut yläkroppaan kuitenkin... Mulla lajina tankotanssi, jossa yläkroppaa käytetään paljon muun vartalon nostamiseen tankolle ja pois, on kiertäviä ja venyttäviä liikkeitä.. Leikkauksesta nyt 7vkoa ja tänään innostuin treenaamaan vähän kovemmin, parin aikaisemman hyvän kokeilun vuoksi.. Ja nyt kyllä tunnen sen oikeassa rintalihaksessa.. :unsure:

Itse tehdessä mikään ei tuntunut epämukavalta ja pieni venyttäminen pikemminkin hyvältä, mutta ilmeisesti sitten ei... Toivottavasti en nyt rikkonut mitään.... Tosin mieleeni tuli heti Omegan kertomus jossain aiemmassa keskustelussa, jossa hän kertoi reenanneensa aika pian kovaakin muljuilusta välittämättä.. Toivottavasti selviän säikähdyksellä.. Nyt otan kyllä muutaman päivän ihan iisisti ja kuulostelen tilannetta..

Tosin jos kropan jokainen muukin lihas on kipeä, niin kai nyt leikattukin lihas saa olla..?? :unsure: :)

Muakin kiinnostaa tuo jaden kysymys:

Olen lukenut että jotkut eivät implanttia/sen liikkumista ollenkaan tunne, jotkut taas tuntevat mutta voivat tehdä liikkeitä... mikä olisi tilanne, jossa liikkeen jatkaminen ei kannata, ts. siitä olisi haittaa?

Itse ainakin tunnen liikkeet, mutta en voi sanoa, että se sattuisi tai tuntuisi ikävältä.. Pikemmin tuntuu oudolta ja näitä tuntee ihan arkipäiväisissäkin tilanteissa kun sattuu jännittämään rintalihaksia.. MUtta tämä siis ilmeisesti kuuluu asiaan vielä pitkään (vai jopalopullisesti???) ... :huh:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: jade, esper

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11348 : Tammi14

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Omega, jade, pikkuheidi

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten - 4 vuotta 7 kuukautta sitten #11351 : Omega
Tammi14: hyviä pointteja!

Janeiro: ei se ole ihmekään jos lihaksissa tuntuu. Jos ensinnäkin ajattelee, että lihas on leikattu puolittain poikki ja irrotettu alustastaan (jaiks, miten inhottavalta tuntuu kirjoittaakin se tähän :sick: ) ei ole ihme jos rasite tuntuu... Kyllä minäkin välillä huomaan, että normihauisten tekeminen, tai esim. vipunostot tuntuvat vielä rinnoissa. Tänään tein smithissä aika kovia kyykkyjä ja parin viimeisen toiston aikana huomasin että juilaisi vasempaan rintaan kun niin kokonaisvaltaisesti joutui ponnistamaan. En usko siis Janeiro, että sinulle mitään vakavaa sattui, mutta kannattaa ehkä nyt lepäillä muutama päivä ja kokeilla vastaavaa vaikka parin viikon kuluttua :) Ja on se kyllä niin, että osittain lihaksen alle laitettu implantti muljuilee niin kauan kuin se siellä on, mutta siihen tottuu täysin, trust me :)

Mutta joo, itse erotin kyllä selvästi sen "normimuljuamisen" siitä, jos joku vaan ei tee hyvää rinnalle implantteineen. Sen varmasti tunnistaa kyllä, uskokaa pois. Se yksikertaisesti tuntuu ikävältä. Voihan tietty olla, että jotakin se muljuminen inhottaa niin paljon, että passaa liikkeitä. Minua ei haitannut ollenkaan, en enää vuosikausiin edes ajatellut koko asiaa. Kuten kirjoitin, puoli vuotta leikkauksen jälkeen penkkipunnerrus tuntui pahalle, joten jätin sen tekemättä. Mutta sen jälkeen olen tehnyt sitä satoja kertoja. Kannattaa kuitenkin malttaa mielensä ainakin se 3 kk. Treenata ehtii vielä vaikka kuinka paljon!

Olen kyllä tehnyt nyt päätöksen, että ihan kaikkia liikkeitä en tee. Esim. penkkipunnerruksen jätän suosiolla pois, samoin peck deckin. Normipunnerruksia rakastan yli kaiken liikkeen kokonaisvaltaisuuden vuoksi, niitä ehkä uskaltaudun kokeilemaan parin kk:n kuluttua, mutta jos tuntuu ikävältä niin en niitäkään. Aikaisemmin en varonut implanttejani ollenkaan, mutta vahingosta viisastuu. Kannattaa kuitenkin muistaa, että minulla kirurgin mielestä suurin syy implantin liikkumiseen oli raskaus/imetys. Mutta anyway, mielestäni kaikki mikä tuntuu epämiellyttävältä sitten jatkossa, kannattaa jättää pois. Ilman rinnan alueen rääkkäystäkin voi olla jäätävässä kunnossa :)
Viimeksi muokattu: 4 vuotta 7 kuukautta sitten : Omega. Syy: Lisäys
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tammi14, jade, esper

• Sweetmint
  • Sweetmint hahmo
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11360 : Sweetmint
Omega, mäkin olen ajatellut jättää tosi rankat rintalihasliikkeet kokonaan pois. Treenaan kuitenkin vaan omaksi iloksi ja voin elää sen kanssa, että penkistä ei nouse huimia painoja :) Ylävatsoja en minäkään ole vielä tehnyt, ei tunnu kivalta. Kylkiä ja alavatsoja vaan :) Pikkuhiljaa...pääasia että saa tehdä jo jotain, niin pysyy järjissään :)

Ja hitto miten hyvältä treenitopit näyttää päällä nykyään :woohoo: Ei enää topattuja rintsikoita salille, ikinä!!

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten - 4 vuotta 7 kuukautta sitten #11362 : esper
Tämä täällä ottanut takapakkia treenaamisen suhteen kiireiden vuoksi. Nyt lisäksi flunssa päällä.

Muljuamisesta laitoin mailia eilen klinikalle, kun tuo vasen implantti kummastuttaa, siksi olen myös hieman vähentänyt treeniä.

Janeiro, tangolle en siis palannut vielä suunnitelmista huolimatta.

Ihanaa, että muidenkin päät meinaa levitä, kun ei pääse treenaamaan. Onneksi koirat pitää perusliikkeessä.

Samaa mieltä treenitopista kuin Sweetmint :)
Viimeksi muokattu: 4 vuotta 7 kuukautta sitten : esper.

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11364 : Janeiro
Yhdyn kanssa treenitoppeiluun!!!! :P :P :P

Se oli suorastaan juhlarituaalimainen tapahtuma kun pakkasin leikkauksen jälkeen kaikki vanhat super-booster- rintsikat pussiin :) :) :)

• Sweetmint
  • Sweetmint hahmo
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11365 : Sweetmint
Janeiro :P Mä hölmö en oo vielä uskaltanut heittää vanhoja rintsikoita pois :blush: Vaik ei kai näitä ihanuuksia kukaan multa enää vie pois, kun toipuminen on sujunut näin hyvin.

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11384 : Janeiro
Säästin mäkin yhdet ;) Pyykkikorin pohjimmaisena makaavat edelleen ;)

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11396 : Kallio
Hips...

Kyllä tämä on kiva paikka..onneksi ystäväni suositteli tätä minulle.. ;) Omasta leikkauksestani on tänään juuri 2 viikkoa ja minä kuulun ja olen niin saakelin jääräpää, joka ei usko mitään....siis minun pääni ei kestänyt poissaoloa salilta... mutta...

teen ainoastaan aivan minimi painoilla sellaisia jalkaliikkeitä, jotka eivät tunnu ylävartalaloon. Rintaan en ole panostanut koskaan, joten niiden liikkeiden "odottaminen" on niin helppoa. Tänään tein ihan tosi pienillä painoilla hauista istuen ja todella rauhassa...Olkapäitä ja muita liikkeitä en ole vielä aloitellut ja annan niiden nyt vielä olla rauhassa, koska kohdistuvat kuitenkin niin paljon tuohon rintaan... kuuntelen kehoani, kun tuolla salilla olen ja ihan ok on mennyt, mutta en kohella kyllä yhtään siellä salilla, vaikka ottaa luonnon päälle vaihtaa noin pieniin painoihin... :laugh: Mutta mutta... kannattaa kuunnella mitä lääkärit neuvoo... :)

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11397 : R84
Kallio: Tervetuloa tänne foorumiin! :) Anteeks kun tämä nyt ei kuulu tähän punttisalijuttuun ollenkaan, mut muistelen et sut ois leikattu Kansasissa? Muistanko oikein? Haluaisitko kirjottaa sun kokemuksen tonne leikkauskokemukset- kohtaan? Kiinnostaa meinaan sun kokemus siellä! :cheer:

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11403 : Kallio
Heips....

Kiitos kovasti :) Juu harjoittelen täällä vasta surffaamista...:) Voisin kyllä kirjoittaa ihan mielelläni.. teenkin sen nyt heti :)

- Minna -
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: R84

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11416 : 300 cc
MInulle oli vain kuukauden treenikielto, mutta pidin sen 3 kuukautta osittain vahingossa ja osittain tahallaan. Kovin lyhyellä se kuukausi tuntui aikana, ottaen huomioon, että lihasta on leikattu ja kun kovin monelle muulle oli annettu ohjeeksi tuo 3 kk. Koiran kanssa oli kyllä lenkkeiltävä alusta asti. Nyt jälkeenpäin ajateltua, ihan typerää kuinka ylivarovainen ja stressaantunut sitä on ollut, varonut kaikkea :D

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11429 : Tammikuu-14
Mä alotin 2 viikon kohalla käymää salilla vähä polkemas pyörää ja crossaril. Tietysti crossarilla en käsiä ottanut mukaan liikkeeseen. Tein myös paljon kyykkyjä, askelkyykkyjä ja jalanloitonnuksia ilman painoja. Turhauttavaa kun haluaisin päästä jo kyykkäämään kunnolla ja tuntea sen seuraavana päivänä, että jotain on tehnyt.. Yritin vähän prässiä, mutta huomaa että jaloista vähän voimaa lähteny kun ei nouse samat luvut enään.. Kaipa ne siitä nopeasti voimistuu taas kun salille pääsee kunnolla.

Aion kyllä itse jättää kaikki rintaliikkeet pois ja kuukauden kohalla katsotaan miten kädet muuten kestävät.

Millonkohan voi noskaa tankoa harteille ?

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11439 : Omega
Itse nostin tangon (tosi kevyen, 15 kg) harteille viime viikolla ja tein kyykkyjä. Ei tuntunut pahalta. Leikkauksesta siis aikaa 2,5 kk.

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11454 : Tammikuu-14
Voisin varmaan mennä kokeilemaan jos smitissä onnistuisi :)

Omega: Oletko koittanut maastavetoa vielä?

• Sweetmint
  • Sweetmint hahmo
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11458 : Sweetmint
Tammikuu-14, Smith onnistuu varmasti :)

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #11905 : esper
Nonnih!

Tänään oli odottelun loppu kun palasin lajini tankotanssin pariin.

Pakko sanoa, että harvoin sitä tykkää rääkätyksi tulemisesta :).

Kävin ostamassa ennen tuntia parhaimman tuen antavat shock absorberit ja hyvin meni.

Sivu luotiin ajassa: 0.785 sekuntia