× Yleinen keskustelu

Rintojen ultra tai mammografia

• Lina
  • Lina hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1486 : Lina
Moikka!

Onko täällä ketään kuka ei olisi käynyt näissä kyseisissä tutkimuksissa ennen leikkausta, koska ne eivät konsultin mukaan ole pakollisia minun tapauksessani, kun on pienet rinnat ja ikää vasta 20 vuotta?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• tutkimuksista
  • tutkimuksista hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1487 : tutkimuksista
Mammografiaa ei yleensä tehdä alle 30 vuotiaille, kun rintarauhaskudos niin tiivistä. Sen sijaan suositellaan aina ennen rintojen toimenpiteitä alle 30 v. UÄ-tutkimusta.

• mammosta
  • mammosta hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1489 : mammosta
olen 30 v ja olin pienirintainen. silti jouduin mammografiaan. paikassa jossa kävin noissa tutkimuksissa sanottiin että on ihan yleinen harhaluulo et pienirintaiset ei tarttis mammografiaa. ei kuulemma ole kiinni koosta ollenkaan.

joka tapauksessa ihan varmana ennen tällaista toimenpidettä on todellakin suositeltava käydä varmuuden vuoksi tutkimuksissa.

kuitenkin mulla oli sellanen kumma juttu et ei siel sairaalassa sit ees katottu mun mammografiapaperia. olivat kiinnostuneita vaan siitä verenkuvapaperista.

• kuvauksista
  • kuvauksista hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1494 : kuvauksista
joo ei sillä rinnan koolla oo mitään merkitystä mikä tutkimus tehdään. Jenkeissä tekevät MRI eli magneettitutkimuksia implanttien seurannassa. Suomessa ka i vähemmän.

Sivu luotiin ajassa: 0.395 sekuntia