× Yleinen keskustelu

Kenellä kokemusta leikkauksesta SUOMESSA ?

• kirsikkakarkki
  • kirsikkakarkki hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 5 kuukautta sitten #1365 : kirsikkakarkki
Itse haluan tehdä leikkauksen suomessa, jotta se on suomen terveyslainsäädännön puitteissa mahdollisten komplikaatioiden ja takuiden takia.
Olisin hyvin kiitollinen jos jollain on jakaa kokemuksiaan esim. klinikka22:sta tai Nordströmin kauneusklinikista, tms.

Miten on onnistunut, onko ollut rahanarvoista, jne.?
Kaikista vastauksista olen kiitollinen, varsinkin rehellisistä ja positiivisista parhaassa tapauksessa :)

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• Yksi kokemus
  • Yksi kokemus hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 5 kuukautta sitten #1406 : Yksi kokemus
hei kirsikkakarkki,mulla ei koemusta noista sun mainitsemistasi klinikoista,mutta suomessa mut on leikattu.Laitettiin mentorit ja kohotettiin-eli nahkaa pois+nännin siirto.Olen ollut tyytyväinen,varsinkin siihen,että leikkauksen jälkeen sain aina kun halusin yhteyden sairaalaan.Todella hyvin neuvoivat joka asiassa.
Lähetin jopa spostitse kuvia arpien paranemisesta jotka lääkäri katsoi ja vastasi.Hintaan kuului 3 maksutonta kontrollikäyntiä,jotka tuli positiivisena yllärinä jälkeenpäin :) Palvelu muutenkin ensiluokkaista.Hintaa tuli 8200e.Tuosta takuusta sen verraan,että kirurgi sanoi,että kapseloitumistakuu tarkoittaa sitä,että implantti korvataan,muttei leikkausta.Yleensä kaikki luulee että jos kapseloituu,kaikki korjaus ilmaista.mutta sanoi myös,että he minimoi kapseloitumisen lihaksen alle sijoittamalla implantin ja huolellinen työ.Ei ole kuulemma tullut vielä kapseloitumista vastaan :)

• Starie
  • Starie hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 5 kuukautta sitten #1407 : Starie
Nim. Yksi kokemus , Missä klinikalla suomessa kävit? Siluetti? tms?

Onko leikkausta ennen kerrottu kauanko yhdet silikonit kestävät ennenkui tarvitsee harkita uusinta leikkausta, vai onko sellaista tarvetta ? Luulisin että kaipa ne jotenkin "kuluvat" vuosien mittaan?

Yritän kerätä rahaa kokoon kyseistä operaatiota varten, kun ihan duunari olen enkä syntynyt kultalusikka suussa... mutta viim. 30lahjaksi itselleni ne hauan on sitten lapsia ilmaantunut tai ei. :)

• Kävin
  • Kävin hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 5 kuukautta sitten #1408 : Kävin
Terveystalossa.Naiskirurgi sanoi,että voi olla että silikonit kestävät loppuiän(olen 40)On vaikea arvioida käyttöikää,mutta käsitin että se olis 15-20 vuotta.Kuulema voi tosiaan olla ettei koskaan tartte vaihtaa :laugh:
Niin minulla mentorit.Minun piti ottaa osaksi velkarahalla jos meenasin ne joskus saada :unsure:

• Starie
  • Starie hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 5 kuukautta sitten #1410 : Starie
Ymmärrän hyvin rahan suhteen mitä tarkoitat!
En tullut ajatelleeksi että myös nämä yksityiset lääkäriasemat tekevät kys. toimenpiteitä myös.. hupsua sinänsä etten ajatellut asiaa.

Saanko kysyä minkähintainen oli operaatiosi entä mitä se sisälsi? ja paljonko maksoivat mammografia/uäkuvaus ennen toimenpidettä ja vaadittavat verinäyteet? Entä ostitko itse liivit jotka puetaan leikkauksen jälkeen?

kiitos!

• Yksi kokemus
  • Yksi kokemus hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 5 kuukautta sitten #1423 : Yksi kokemus
Mun operaatio sisälsi rintaliivit ja rintaremmin,kirurgin ja anestesialääkärin palkkion,ja sen päivän sairaalassa.
Mammografiassa olin käynyt jo ennemmin ja verikokeeseen sain lähetteen neuvolasta jossa kävin papa-kokeessa.Säästin siinä ;) Saat pyydettäessä tarkan hinta-arvion eka konsultaation jälkeen,en osaa sanoa paljonko pelkät silarit maksavat,ehkä noin puolet tuosta 8200e sta minkä minä maksoin,mulla kun otettiin nahkaa pois ja nänniä siirrettiin.Katso terveystalon sivuilta hinta.Olin ostanut itse liivit,mutta ennen leikkausta kirurgi suositteli minulle heidän liivejä,ja kyllä kannatti.Olivat aivan huiput.Ja rintaremmiä ilman en olisi pärjännyt,on näitä käsitöitä täällä kokona :cheer:
Ei tarvinnu pelätä implantin pyörähtämistä kun lapsia hoitaa.
Oli aika erikoinen tuo terveystalon kokemus ainakin täälläpäin.Eli pukuhuoneet olivat odotusaulassa missä kaikki leikkauspotilaat odottelivat kimpassa :blush:
Mutta oli tehokas jännityksen poistaja,oli tunne niinku olis ollu menossa tavalliseen tarkastukseen,mitä nyt olit leikkausvaatteissa aamutakki päällä :blink:
Rupesin jännittään vasta leikkauspöydällä,ja eipä siinäkään ehtiny paljoa mietiskellä :lol:
Nyt siis uudet tissit ja osamaksu tipahtaa joka kuukausi postilaatikosta,minkä maksan hyvillä mielin.

• jenna100
  • jenna100 hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1496 : jenna100
Melko paljon eroa hinnoissa Suomessakin näyttää olevan. Mulle laitettu Mentorin anatomiset osittain lihahaksen alle (olen laiha ylävartalolta, lanteita löytyy). Toimenpide ja implantit maksoivat noin 5000 e. Paikkana oli KC Clinic Tampereella. Nyt leikkauksesta kuukausi. Jälkitarkastus oli pari viikkoa sitten. Kaikki on hyvin. Imetysten jäjiltä rinnat olivat tyhjät pussit ja alkuun hirvitti tuleeko liian suuret (350 ml). Ei tullut, vaan koko on erittäin sopusuhtainen mun roppaan ja vältyin kohotukselta ja arvilta, kun luotin kirurgiin onneksi.Olemme mieheni kannssa erittäin tyytyväisiä.

• ....
  • .... hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1497 : ....
Siis vielä lisää edelliseen eli rintatutkimuksista tuli kustannuksia jotain 180 e . ultraääni ja mammografia. Liivit tuli toimenpiteessä.

• Verikokeet?
  • Verikokeet? hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1513 : Verikokeet?
Tarviko käydä verikokeissa? Ja mitä ne makso.

• tutkimukset
  • tutkimukset hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1525 : tutkimukset
Perusterve ihminen ei tarvitse verikokoita ennen silikonitoimenpidettä.Ei ole verekäs leikkaus, jos käytössä energiaveitsi(diatermia tai radiotaajuus).Omegatuotteet, kalaöljyt ja vertaohentavat lääkkeet teuolle hyvissäajoin (muutama viikko).
Plastiikkakirurgin vastaanotolla suunnittelussa saat kyllä tietää, kun sinulle tehdään terveyskartoitus, jos sinulla syytä muihin tutkimuksiin, kun mammografia tai ultraääni.

• tuikku
  • tuikku hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1538 : tuikku
Olen menossa leikkaukseen ensiviikolla kl klinikalle ja lääkäri ei kokenut tarpeelliseksi että otan mammografian tai verikokeita.(ikää 27v) tietysti jokainen itse päättää ottaako mutta perusterveenä ja hyväkuntoisena ihmisenä hän sanoi tämän olevan rahanmenoa. Jännittää kyllä nukutus sikana:/

• Ultraääni hyvä tehdä
  • Ultraääni hyvä tehdä hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1541 : Ultraääni hyvä tehdä
Mammografiaa ei alle 30-vuotiaalle suositella, mutta ultraääni olisi hyvä tehdä ennen rintaleikkauksia. Nuorella rintasyöpä on harvinainen, mutta mahdollinen. Yleensä löytyy kystiä eli nesteen täyttämiä hyvänlaatuisia muutoksia. Verikokeisiin ei tämän tyyppisessä toimenpiteessä nuorella ole yleensä tarvetta ellei sitten ole jotain syytä (anemia, verenvuototaipumus yms.). Rintaimplantti ei lisää rintasyöpäriskiä, mutta mahdollisesti voi aiheuttaa harvinaista lymfoomaa (eräs syöpämuoto). Tämä hyvin harvinainen implanttien yhteydessä.

Jos et saa lähetettä sinua hoitavasta paikasta niin yleensä voi mennä suoraan rintatutkimuksia tekevään yksikköön ja kertoa, että tulossa rintaleikkaus niin sinun iässä tekevät ainakin ultraäänitutkimuksen (lähete järjestyy yleensä tutkimuksen tekevästä paikasta).

• Käykää labroissa
  • Käykää labroissa hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1543 : Käykää labroissa
Labrakokeet pitää ehdottomasti tehdä. Leukosyytit voivat olla koholla, jolloin infektioriski kasvaa. Hemoglobiini saattaa olla liian matala, jolloin verenvuoto riski kasvaa. Hemoglobiini saattaa olla liian korkea, joilloin riski veritulppiin kasvaa. Olit nuori tai et niin sinulla voi olla anemiaa tai tulehdusta ihan normaaleista syistä, mutta se olisi este ja riski leikkaukselle.

• Verikokeista ja muista
  • Verikokeista ja muista hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1545 : Verikokeista ja muista
Suomessa ei ennen rintaimplanttileikkauksia terveeltä nuorelta oteta verikokeita ellei erityistä syytä. Tulehdus- ja veritulppariskit analysoidaan jo terveystietojen perusteella. Tärkeää on ennen leikkausta lääkärin ja hoitajan analyysi terveysriskeistä. Ei myöskään tarvetta otta sydänfilmiä (ekg) tai keuhkokuvaa ennen implanttileikkausta - ellei erityistä syytä. Joskus pyydetään vielä nukutuslääkärin arvio tarvittaessa (jos nukutuksessa tehtävä toimenpide). Nuorella rintojen ultraäänitutkimus kuitenkin hyvä tehdä ennen toimenpidettä, 30-vuotiailla myös mammografia. Jos suvussa rintasyöpäriskiä, niin lisätutkimuksia voi tehdä tarvittaessa (MRI eli magneettitutkimus mm.).

• tuikku
  • tuikku hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1546 : tuikku
Koska leikkaukseni on ensiviikolla aloin ahdistumaan ja kävin kuitenkin mammossa ja ultrassa tänään vaikka niitä ei leikkaavan kirurgin mukaan tarvinne tehdä. Tulos oli normaali ja röntgen lääkäri mainitsi vielä minulle että Jos ei ole oireita (rinnoissa kyhmyjä,nestettä ym) EI TERVEELTÄ TARVITSE näitä ottaa. Joten ehkä ensikerralla uskon suoraan lääkäriäni kuin keskustelupalstalla kommentoivia ihmisiä ;)

• rintojen ultraääneen menossa
  • rintojen ultraääneen menossa hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1548 : rintojen ultraääneen menossa
Juuri konsultaatiossa käyneenä itsestäkin tuntui hölmöltä kun sain passituksen rintojen ultraäänitutkimukseen, vaikka itse en ole rinnoissa mitään tuntenut ja ei ole suvussa syöpää. Ja varsinkin vielä kun kirurgikin teki ultraäänitutkimuksen rinnoista. Perusteli sillä, että itse katsoo vaan rintaa ultralla että miten laittaisi implantin. Rinnan tutkimusta perusteli sillä, että kaikki muutokset eivät tunnu ja röntgen lääkäri osaa katsoa rauhasen. Eli ettei ole mitään ennen leikkausta. ja kertoi että pieni riski johonkin kasvaimeen on implanttien kanssa - no se on kai eri asia.No ultraan menossa joka tapauksessa.

• Peace
  • Peace hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1551 : Peace
Ihmeellistä jankkaamista siitä, ettei tutkimuksia tarvittaisi tai kuuluisi suorittaa ennen rintojen suurennusta. Henkilökohtaisesti olen onnellinen, että kävin tutkimuksissa, muuten en tiedä miten leikkauksessa olisi käynyt. Olin nimittäin lähdössä leikkaukseen Tallinnaan ja kävin rintojen ultrassa ja verikokeissa. Hemoglobiinini oli 89 eikä minua suostuttu leikkaamaan. Olin tuntenut itseni väsyneeksi,mutta en osannut epäillä etteikö kaikki veriarvot olisi kunnossa. Jouduin lisätutkimuksiin, mutta mitään pahaa ei löytynyt. Söin rautatabletteja, kiinnitin huomiota ruokavalion laatuun ja aloitin säännöllisen ulkoilun. Kahden kuukauden kuluttua ensimmäisestä yrityksestä pääsin leikkaukseen. Huom! Olin ja olen nuori ja terve. Työskentelen itse julkisen puolen sairaalassa ja vaikka meilläkin tehdään rutiini toimenpiteitä perusterveille ja myös nuorille ihmisille, niin koskaan ei tehdä mitään ilman labroja. Verikokeissa käyminen ei ole iso eikä kallis juttu. En ymmärrä miten yksityisellä puolella on mahdollista teettää leikkauksia tutkimuksitta. Ei ole itsestään selvää, että alle 30 v on terve, vaikka taustat huomioon ottaen niin päättelisikin. Aina voi löytyä jotain piilevää. Menittepä mihin tahansa niin käyttäkää maalaisjärkeä. Verikokeissa on hyvä käydä muutenkin säännöllisesti ja erityisesti ison leikkauksen yhteydessä. Sen vielä ymmärrän jollain tasolla, ettei rintoja tutkita nuorilla, mutta labrojen laiminlyöntiä en ymmärrä. Ja että vielä Suomessa? Minulle radiologi perusteli rintojen ultrassa, että on tärkeää, että on vertailukuvat lähtökohdasta ilman implantteja, jos joskus tulee jotain. Turvallisuus ennen kaikkea! Ehkä ovat sitten Tallinnassa tehtävissä leikkaukissa varovaisempia, kun siellä vaadittiin tutkimuksia. Kävin kyllä konsultaatiossa eräällä suomalaisellakin lääkärillä ja mielestäni hänkin kehoitti samoihin tutkimuksiin. Tutkimuksista ei voi olla haittaa, mutta hyötyä niistä on, vaikka sitten nuorella ihmisellä osoittautuisikin vain, että kaikki arvot ovat viitearvojen sisällä, kuten on etukäteen oletettavissa.

• Samaa mieltä
  • Samaa mieltä hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1554 : Samaa mieltä
Itsellä hieman toisenlainen kokemus eli kun en kaikkia labratutkimuksia ollut toimittanut niin meinattiin perua leikkaus. Tämä Suomessa yksityisellä. No onneksi sain kaikki järjestyksiin ennen leikkausta. Itse en pitänyt kokeita tärkeinä ja ei niissä mitään poikkeavaa sitten ollutkaan. No leikkaus meni hyvin ja muukin sen jälkeen.

• peruutus
  • peruutus hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1567 : peruutus
Kiitä onneasi, että olit valinnut sairaalan, jossa oikeasti välitetään asiakkaasta, eikä tehdä vaan "rahat pois tyylillä".
Ei kai mikään sairaala halua huvikseen perua tai edes puhua toimenpiteen peruutuksesta, jos siihen ei oikeasti ole syytä.

• samaa mieltä..
  • samaa mieltä.. hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 4 kuukautta sitten #1568 : samaa mieltä..
Totta. Noiden labrojen lisäksi ihmettelin rintojen tutkimusta- Kirurgi katsoi ultralla rinnat ja sitten passitettiin vielä mammografiaan ja ultraan uudestaan. No jälkeenpäin kysyin vielä onko toi ultra tarpeen. Kirurgi katso ultralla vaan miten laittaisi implantin eli noi rintatutkimukset oli sitten ihan eri juttu. Tampereella plastiikkakirurginen klinikka oli paikka.

Sivu luotiin ajassa: 0.531 sekuntia